Έξι σενάρια για την κατασκευή υπόγειων πάρκινγκ στο κέντρο της Καβάλας
31 Μαρτίου, 2010
Τα σενάρια κατασκευής υπόγειων χώρων στάθμευσης στην πλατεία Ελευθερίας και κάτω από το σημερινό χώρο στάθμευσης της «Ροδόπης», παρουσίασαν χθες τα στελέχη της εταιρείας συμβούλων διοίκησης “Planet”, Ρούλα Τριανταφυλλίδου και Πάνος Αγγελόπουλος. Πρόκειται για την μελέτη που ανέθεσε η διοίκηση του Δήμου Καβάλας στην παραπάνω εταιρεία, με σκοπό τη διερεύνηση της δυνατότητας προσέλκυσης επενδυτών, για την κατασκευή των δύο χώρων στάθμευσης, μέσω του προγράμματος Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (Σ.Δ.Ι.Τ.).
Παρουσιάστηκε, χθες το μεσημέρι, στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Καβάλας, η πρώτη φάση της: «Προσυμβατικής διαδικασίας επιλογής Σ.Δ.Ι.Τ., για την αξιοποίηση ακινήτων του Δήμου Καβάλας-Κατασκευής υπόγειων χώρων στάθμευσης αυτοκινήτων στην πλατεία Ελευθερίας και στο οικόπεδο της «Ροδόπης». «Το θέμα της παρουσίασης είναι ιδιαίτερα σημαντικό. Αφορά το μέλλον της πόλης και την προσπάθεια να επιλύσουμε σημαντικά προβλήματα, όπως είναι το κυκλοφοριακό», είπε ο δήμαρχος Καβάλας, Κωστής Σιμιτσής, προλογίζοντας την εκδήλωση, ενώ πρόσθεσε, ακόμα, ότι: «Αυτή τη στιγμή, ο μοναδικός προσφερόμενος χώρος, στο κέντρο της πόλης, για την κατασκευή υπόγειου πάρκινγκ, είναι το οικόπεδο της «Ροδόπης». Πριν από καιρό, καταφέραμε και πήραμε χρήματα από το Υπουργείο Εσωτερικών, μέσω του προγράμματος «Θησέας» και προκηρύξαμε μία μελέτη σκοπιμότητας, για την κατασκευή δύο υπόγειων χώρων στάθμευσης. Επιλέξαμε, ως Δημοτικό Συμβούλιο, το οικόπεδο της «Ροδόπης» και την πλατεία Ελευθερίας. Περάσαμε από διάφορα κύματα, γιατί είναι μία πρωτόγνωρη διαδικασία και τελικά επιλέξαμε μία εταιρεία συμβούλων για να μας ετοιμάσει μία μελέτη σκοπιμότητας. Μόνο για την μελέτη αυτή ξεπεράσαμε τους 12 μήνες, ενώ τα πράγματα θα είναι πολύ χειρότερα στο μέλλον». Ο δήμαρχος Καβάλας επεσήμανε, επίσης, ότι για να είναι αποτελεσματική η εφαρμογή ενός κυκλοφοριακού μέτρου και για να μη διαταραχθεί η ισορροπία στη ζωή των κατοίκων, χρειάζεται να ληφθούν, παράλληλα κι άλλα μέτρα, με σκοπό την ενίσχυση του πρώτου. Η διοίκηση του Δήμου, συνέχισε, προχωρεί στην αλλαγή του μέτρου της ελεγχόμενης στάθμευσης, στη δημιουργία μικρών χώρων στάθμευσης μέσα στην πόλη, ενώ σχεδιάζει να επαναλάβει το πρόγραμμα «Συν-Κοινωνία».
Αδύνατη η βιωσιμότητα της επένδυσης χωρίς την κρατική επιδότηση
Έπειτα από μία ολιγόλεπτη εισαγωγή από τη Ρούλα Τριανταφυλλίδου, στην οποία υπογράμμισε πως η δεύτερη φάση της διαδικασίας, που θα περιλαμβάνει τη σύνταξη των τευχών δημοπράτησης του έργου, τη δημοπράτησή του και την υπογραφή της σύμβασης με τον ιδιώτη επενδυτή, θα είναι χρονοβόρα, ακολούθησε η παρουσίαση των σεναρίων βιωσιμότητας των επενδύσεων από τον Πάνο Αγγελόπουλο. Σύμφωνα με την μελέτη σκοπιμότητας, τα σενάρια για το οικόπεδο της «Ροδόπης» είναι τέσσερα. Τα δύο προβλέπουν την κατασκευή χώρων στάθμευσης με μηχανικά μέσα και τα άλλα δύο με ράμπες ανόδου-καθόδου. Το κόστος των σεναρίων αυτών, που θα επιβαρύνει τον επενδυτή, κυμαίνεται από 8,5 εκατομμύρια ευρώ έως 16 εκατομμύρια ευρώ, ενώ ο αριθμός των θέσεων στάθμευσης που θα δημιουργηθούν, από 350 έως 540. Όσον αφορά την πλατεία Ελευθερίας, τα σενάρια που αναλύθηκαν ήταν δύο, το ένα με μηχανικά μέσα και το δεύτερο με ράμπες ανόδου-καθόδου. Στο πρώτο σενάριο, με ράμπες ανόδου-καθόδου, οι θέσεις στάθμευσης θα είναι 510, ενώ στο δεύτερο, με μηχανικά μέσα, 610. Το κόστος κατασκευής του πάρκινγκ κυμαίνεται από 13 έως 17,5 εκατομμύρια ευρώ. Για να είναι βιώσιμη η επένδυση, ανεξαρτήτως σεναρίου, είπε ο Π. Αγγελόπουλος, θα πρέπει να επιδοτηθεί από τον αναπτυξιακό νόμο, να έχει αντίτιμο για τη στάθμευση, τουλάχιστον 3,5 ευρώ και η διάρκεια εκμετάλλευσης του χώρου από τον επενδυτή, να μην είναι μικρότερη από τα 30 χρόνια. «Υπάρχει, γενικά, μία επιφύλαξη για τα δημοτικά πάρκινγκ από τους επενδυτές», σημείωσε η Ρούλα Τριανταφυλλίδου και εξήγησε ότι αυτή η επιφύλαξη οφείλεται στην ελλιπή αστυνόμευση της παράνομης και της ελεγχόμενης στάθμευσης από τους Δήμους, στην απροθυμία των επενδυτών να κατασκευάσουν πάρκινγκ με μηχανικά μέσα και στον περιορισμό των χρήσεων που μπορούν να αναπτυχθούν πάνω από τα υπόγεια πάρκινγκ.
Επίσης, σχολίασε ότι: «Ένα πάρκινγκ με λιγότερες από 400 θέσεις, δεν θα προσελκύσει κανένα επενδυτή». Ειδικότερα για το πάρκινγκ στο οικόπεδο της «Ροδόπης», επεσήμανε, ένα σημείο που μπορεί να λειτουργήσει ανασταλτικά, είναι η δυνατότητα επέκτασής του κάτω από τους παράπλευρους δρόμους. Στην περίπτωση, είπε, θα χρειαστεί να εκδοθεί Προεδρικό Διάταγμα, γεγονός που θα καθυστερήσει σημαντικά την κατασκευή του έργου. Όσον αφορά την πλατεία Ελευθερίας, ανέφερε ακόμα, ανασταλτικός παράγοντας στην προσέλκυση επενδυτών μπορεί να είναι ο χώρος στάθμευσης στη Δημοτική Αγορά Καβάλας, που θα λειτουργεί ανταγωνιστικά. Να σημειώσουμε, επίσης, ότι η διοίκηση του Δήμου Καβάλας ζήτησε από την εταιρεία που έκανε την μελέτη, ο συνολικός αριθμός των θέσεων στάθμευσης που θα δημιουργηθούν με την κατασκευή των δύο υπόγειων πάρκινγκ στο κέντρο της πόλης, να μην είναι μικρότερος των χιλίων. Οι μελετητές, όπως είπε ο Π. Αγγελόπουλος, προέβλεψαν, ακόμα, ότι το 10% των θέσεων αυτών θα είναι με μηνιαία μίσθωση. Την εκδήλωση της παρουσίασης της μελέτης χαιρέτισαν οι βουλευτές Νομού Καβάλας, Δημήτρης Παπουτσής και Σάββας Εμινίδης, ενώ την παρακολούθησαν δημοτικοί σύμβουλοι, ο γενικός γραμματέας της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Καβάλας, Κίμων Παπαδόπουλος, Υπηρεσιακοί παράγοντες του Δήμου Καβάλας και εκπρόσωποι φορέων.
Πηγή : http://www.k-tipos.gr/