Από σήμερα: μείωση στα δρομολόγια Ιουλίου-Αυγούστου από Κεραμωτή προς Θάσο!

1 Ιουλίου, 2010

Μικρή μείωση, κάτω από 10%, επήλθε τελικά στα δρομολόγια των φέρι μπόουτ από Κεραμωτή προς Θάσο για την «καρδιά» του καλοκαιριού. Έτσι, από σήμερα 1η Ιουλίου έως και τις 31 Αυγούστου, θα εκτελούνται ημερησίως 24 δρομολόγια προς Λιμένα Θάσου και άλλα 24 από Λιμένα προς Κεραμωτή. Τα δρομολόγια της Κυριακής, αν και ίσα στον αριθμό, διαφοροποιούνται σε σχέση με αυτά που ισχύουν την υπόλοιπη εβδομάδα.
Τις καθημερινές και το Σάββατο, το πρώτο δρομολόγιο από Κεραμωτή προς Λιμένα εκτελείται στις 6:30. Μέχρι τις 17:15 το απόγευμα, εκτελούνται δρομολόγια ανά 30 ή 45 λεπτά. Στη συνέχεια τα δρομολόγια «αραιώνουν» αισθητά κι εκτελούνται ανά ώρα με το τελευταίο στις 22:30. Αντίστοιχη «αραίωση» υπάρχει και στα 24 δρομολόγια από Λιμένα προς Κεραμωτή, με το πρώτο να εκτελείται στις 5:15 και το τελευταίο στις 21:30.
Την Κυριακή τα δρομολόγια αρχίζουν κατά μισή ώρα ή 45 λεπτά αργότερα και τα πρώτα πρωινά εκτελούνται ανά ώρα ενώ το πρόγραμμα πυκνώνει περισσότερο, σε σχέση με τις καθημερινές, προς το μεσημέρι και το απόγευμα.
Όλες τις ημέρες τις εβδομάδας, τα δρομολόγια εκτελούνται εναλλάξ, το ένα από τη μία εταιρία και το άλλο από την άλλη.
Από σήμερα και για το επόμενο δίμηνο, αυξάνονται κατά 2 τα δρομολόγια από Καβάλα προς Πρίνο και αντίστροφα. Ισχύει πλέον άλλο πρόγραμμα από Δεύτερα έως Σάββατο και άλλο πρόγραμμα για τις Κυριακές, με μικρή μετακύλιση των τελευταίων δρομολογίων κατά 45 λεπτά αργότερα. Σημειώνεται ότι τα δρομολόγια εκτελούνται εναλλάξ από ΑΝΕΘ και «Κοινοπραξία», ως εξής: τα τρία πρώτα δρομολόγια κάθε προορισμού η μία εταιρία, και τα τρία τελευταία η άλλη.
Σημειώνεται ότι ήδη από το Μάιο, οι δύο ναυτιλιακές εταιρίες επιχείρησαν με διάφορες ενέργειές τους να μειώσουν πάνω από 30% τα εκτελούμενα δρομολόγια στη βασική και κερδοφόρα γραμμή της Κεραμωτής. Ο λόγος είναι απλός. Και οι δύο εταιρίες απέκτησαν μεγάλα, αμφίπλωρα σκάφη, με δυνατότητα μεταφοράς περίπου 200 ΙΧ το καθένα. Έτσι, κάθε δρομολόγιο, είναι ικανό να απορροφά όλη την κίνηση, σε ώρες και ημέρες αιχμής, ακόμη κι αν οι «ουρές» στην Κεραμωτή είναι μερικών χιλιομέτρων. Το πυκνό πρόγραμμα που αρχικά είχε αποφασιστεί, θα είχε ως αποτέλεσμα να υπάρχουν μικρότερες πληρότητες στα σκάφη, άρα και μικρότερη κερδοφορία. Μετά από έντονες αντιδράσεις των τοπικών φορέων στη Θάσο, οι εταιρίες εγκατέλειψαν το σχέδιο για μείωση των δρομολογίων από 26 σε 18 και συμβιβάστηκαν με μείωση μόλις δύο δρομολογίων ανά ημέρα. Με αυτόν τον τρόπο, είτε μειωθεί η τουριστική κίνηση, είτε παραμείνει στα ίδια επίπεδα, είτε αυξηθεί, οι ναυτιλιακές εταιρίες «γλίτωσαν» η κάθε μία από την υποχρέωση εκτέλεσης 60 δρομολογίων. Η εξοικονόμηση αφορά κυρίως στα καύσιμα.
Το ενδεχόμενο να γίνονται 6 δρομολόγια το πρωί, 6 το μεσημέρι και 6 το απόγευμα-βράδυ, τελικά αποφεύχθηκε. Όμως η στάση των ναυτιλιακών εταιριών να κάνουν εκπτώσεις στα δρομολόγια και να διατηρούν στα ίδια επίπεδα ή να αυξάνουν την τιμή των ναύλων, έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις από τους επαγγελματίες της Θάσου. Οι τουριστικοί πράκτορες διαμαρτύρονται για το γεγονός ότι δεν παρέχονται πλέον εκπτώσεις στα γκρουπ, με αποτέλεσμα να δέχεται πλήγμα η ανταγωνιστικότητα του νησιού. Οι αντιδράσεις είναι γενικευμένες, σε πολλούς επαγγελματικούς κλάδους, μετά την κατάργηση των εκπτώσεων που ίσχυαν μέχρι πέρυσι σε πολλές κατηγορίες ναύλων.

dromologia-iouliosavgoustos2010.jpg

Πηγή : www.kavalanet.gr

eXTReMe Tracker