ΙΣΤΙΟΠΛΟΪΚΟΣ ΟΜΙΛΟΣ ΚΑΒΑΛΑΣ ΔΗΜΟΥ ΠΑΓΓΑΙΟΥ Διακρίσεις στις πρώτες ιστιοδρομίες της AEGEAN REGATTA 2011
26 Αυγούστου, 2011
Για ενδέκατη συνεχή χρονιά, ο μεγαλύτερος αγώνας ιστιοπλοΐας στην Ελλάδα, η Aegean Regatta, άρχισε περιλαμβάνοντας φέτος τα νησιά της Σάμου, της Λέρου, της Νισύρου και της Ρόδου. Οι συμμετοχές, παρόλο τους δύσκολους καιρούς και τις μεγάλες αποστάσεις του αγώνα, έφθασαν τα 78 πληρώματα απ’ όλη την Ελλάδα και από γειτονικές χώρες. Μετά την όμορφη τελετή έναρξης στο Καρλόβασι Σάμου, τα σκάφη εκκίνησαν με ισχυρό βοριά για το νησί της Λέρου. Η διαδρομή περνούσε ανατολικά από τους Φούρνους, τους Αρκιούς και τους Λειψούς. Τα τρία σκάφη του Ιστιοπλοϊκού Ομίλου Καβάλας Δήμου Παγγαίου (Ι.Ο.Κ.) πήραν πολύ καλή εκκίνηση, με το «ΥΨΙΠΥΛΗ» να περνά πρώτο τη νοητή ευθεία από τα 31 σκάφη της κατηγορίας ORC club και το «ΚΑΛΥΨΩ», πολύ κοντά με την «ΠΡΙΓΚΙΠΙΣΣΑ ΤΗΣ ΛΗΜΝΟΥ», να ακολουθούν. Ο καιρός έδειξε σημάδια πρόσκαιρα πτώσης, κάτι που ξεγέλασε τα πληρώματα. Μπαίνοντας στα στενά της Ικαρίας και των Φούρνων, ο άνεμος έφθανε τους 35 κόμβους, ενώ όλα τα σκάφη με τα τεράστια πανιά τους σε πλεύσεις πρίμα ταξίδευαν με απίστευτες ταχύτητες. Τα σκάφη «ΚΑΛΥΨΩ» και «ΥΨΙΠΥΛΗ», πολύ κοντά μεταξύ τους στις πρώτες θέσεις πάντα, κινούνταν με 11-13 κόμβους ταχύτητα σταθερά. Δυστυχώς, μία αναπάντεχη σοβαρή ζημιά στο σύστημα τιμονέματος του «ΥΨΙΠΥΛΗ» το άφησε ακυβέρνητο στις άσχημες αυτές συνθήκες, προκαλώντας επίσης ζημιές στα πανιά. Το σκάφος, μετά από λίγο, δήλωσε εγκατάλειψη και κατευθύνθηκε με την εφεδρική λαγουδέρα κινδύνου στο Πυθαγόρειο της Σάμου για επισκευή. Το «ΚΑΛΥΨΩ» συνέχισε χωρίς ζημιές, από τα λίγα σκάφη του στόλου των 78 σκαφών και κατέκτησε δίκαια την πρώτη θέση στην κλάση του, αλλά και στο σύνολο του στόλου των σκαφών ORC club! H επόμενη μέρα στη Λέρο ήταν μέρα ξεκούρασης και επισκευών, με τα σκάφη να μετρούν σκισμένα πανιά, σπασμένα σπινακόξυλα και φθαρμένο εξοπλισμό.
Το «ΥΨΙΠΥΛΗ» κατάφερε επισκευάζοντας όλες τις ζημιές, να φτάσει αργά το βράδυ στη Λέρο πανέτοιμο για την επόμενη ιστιοδρομία. Στην όμορφη τελετή απονομής στο φιλόξενο Λακί της Λέρου, το πλήρωμα του «ΚΑΛΥΨΩ» με τον περιχαρή κυβερνήτη του, Χριστόφορο Γκριτζελάκη, σήκωσε το κύπελλο της πρώτης θέσης, με τη σημαία του Ι.Ο.Κ. να ανεμίζει στην απονομή. Η εκκίνηση της επόμενης ημέρας δόθηκε για τη Νίσυρο, το εντυπωσιακό ηφαιστιογενές νησί των Δωδεκανήσων νότια της Κω. Ο σταθερός βορειοδυτικός άνεμος βοήθησε, ώστε σε μόλις 5 ώρες να καλυφθεί η απόσταση των 45 ναυτικών μιλίων με τα σκάφη «ΚΑΛΥΨΩ» και «ΥΨΙΠΥΛΗ» σε μία ενδιαφέρουσα άτυπη κόντρα να τερματίζουν, ευτυχώς χωρίς ζημιές, σχεδόν ταυτόχρονα. Τα χρονόμετρα της επιτροπής αγώνα ανέδειξαν το «ΚΑΛΥΨΩ» νικητή με διαφορά μόλις 2 δευτερολέπτων, κάτι εκπληκτικό για τόσο μεγάλο αγώνα! Συνολικά, στα 31 σκάφη της κατηγορίας το «ΚΑΛΥΨΩ» κατετάγη τρίτο με το «ΥΨΙΠΥΛΗ» τέταρτο. Στην ενδέκατη θέση τερμάτισε η «ΠΡΙΓΚΙΠΙΣΣΑ ΤΗΣ ΛΗΜΝΟΥ» έχοντας σκίσει, για δεύτερη φορά, το μπαλόνι της. Σειρά, τώρα, έχει η ιστιοδρομία από τη Νίσυρο στη Ρόδο, καθώς και ο παράκτιος τελευταίος αγώνας εκεί την άλλη μέρα.
Πηγή:www.k-tipos.gr