Κινητικότητα για το έργο της επέκτασης του Χ.Υ.Τ.Α.
9 Μαΐου, 2012
Τη δασάρχη Καβάλας, Ζωή Γεωργούση, επισκέφτηκαν χθες το πρωί, στο γραφείο της, ο δήμαρχος Καβάλας, Κωστής Σιμιτσής και ο αντιδήμαρχος της τεχνικής υπηρεσίας του Δήμου, Θόδωρος Μουριάδης.
Ο σκοπός της επίσκεψης τους, αφορούσε το μείζον έργο της επέκτασης του Χώρου Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων (Χ.Υ.Τ.Α.) του Δήμου πάνω από το Περιγιάλι.
Ζητήθηκε η πράξη χαρακτηρισμού της επέκτασης από το Δασαρχείο
Με το έργο αυτό, ο Χ.Υ.Τ.Α. του Δήμου Καβάλας θα αναβαθμιστεί και θα παίξει το ρόλο του κεντρικού Χ.Υ.Τ.Α. στην Περιφερειακή Ενότητα Καβάλας. Αυτό σημαίνει, ότι εκτός από τα απορρίμματα του Δήμου Καβάλας, θα δέχεται και τα απορρίμματα των υπόλοιπων Δήμων του Νομού. Για να προχωρήσει το έργο, χρειάζεται να συνταχθεί μία μελέτη περιβαλλοντικών όρων. Η μελέτη αυτή πρέπει να εγκριθεί από όλες τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες και στη συνέχεια να σταλεί στο Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής. Μεταξύ των υπηρεσιών που θα γνωμοδοτήσουν επί της μελέτης, είναι και το Δασαρχείο Καβάλας. «Ο κύριος δήμαρχος και ο κύριος αντιδήμαρχος, μου ζήτησαν να προχωρήσει το Δασαρχείο στην πράξη χαρακτηρισμού της έκτασης», είπε στον «Κ.Τ.» η δασάρχης, εξηγώντας το σκοπό της επίσκεψης που δέχτηκε χθες. Ερωτηθείσα αν έγινε κάποια αναφορά και στο εξίσου σημαντικό έργο της περιμετρικής οδού της πόλης της Καβάλας, απάντησε ότι το συγκεκριμένο θέμα βρίσκεται σε στασιμότητα. Να υπενθυμίσουμε ότι οι τοπικές δασικές υπηρεσίες έχουν ζητήσει από τους μελετητές του έργου να γίνει μία διαφορετική χάραξη, με την οποία θα αποφευχθεί η κοπή διακοσίων δέντρων σε μία δασική έκταση δέκα στρεμμάτων. Η χάραξη αυτή θα περιλαμβάνει την κατασκευή μιας σήραγγας μήκους χιλίων, περίπου, μέτρων σε ευθεία γραμμή, που θα συνδέσει το υπάρχον τμήμα της περιμετρικής οδού, με εκείνο που θα κατασκευαστεί προς την ανατολική πλευρά της πόλης. Ωστόσο, οι μελετητές θεωρούν ότι η συγκεκριμένη χάραξη θα αυξήσει κατακόρυφα το κόστος του έργου, ενώ δεν εγγυάται την ασφάλεια των οδηγών και αντιπρότειναν να γίνει μία χάραξη που θα ακολουθεί το ανάγλυφο του εδάφους, με μία σήραγγα πολύ μικρότερου μήκους. Η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης και το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, πρέπει να ετοιμάσουν γρήγορα το φάκελο του έργου, ώστε να μη χαθεί η ευκαιρία ένταξης του στο Ε.Σ.Π.Α. (σ.σ. στο Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο Αναφοράς).
Κωνσταντίνος Κοϊβέρογλου