Μέτρα πρόληψης τροχαίων ατυχημάτων. Προτεραιότητες – στόχοι οδικής ασφάλειας για το έτος 2010
21 Ιουλίου, 2010
Από τη μέχρι τώρα αξιολόγηση – ανάλυση των στατιστικών δεδομένων των οδικών τροχαίων δυστυχημάτων στη Χώρα μας, από τη Διεύθυνση Τροχαίας του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, για το χρονικό διάστημα από 01-01-2010 μέχρι 30-05-2010 (πεντάμηνο), σε σύγκριση με το αντίστοιχο πεντάμηνο του προηγούμενου έτους, προκύπτουν οι εξής διαπιστώσεις (πανελλαδικά):
1. Σημαντική μείωση των θανατηφόρων ατυχημάτων, καθώς και των νεκρών σε ποσοστά: -14,5% (73 λιγότερα ατυχήματα) και -16% (89 λιγότεροι νεκροί) αντίστοιχα.
Σημαντική επίσης μείωση των σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων, καθώς και των βαριά τραυματισθέντων από τα τροχαία ατυχήματα, σε ποσοστά : -5,8% (32 λιγότερα ατυχήματα) και -6,8% (45 λιγότεροι βαριά τραυματισμένοι) αντίστοιχα.
Αύξηση των ελαφρών τροχαίων ατυχημάτων, καθώς και των ελαφρά τραυματισθέντων από αυτά, σε ποσοστό: +10% (379 ατυχήματα) και +9,8% (644 ελαφρά τραυματισμένοι) αντίστοιχα.
2. Τα κυριότερα αίτια στα οποία οφείλονται τα περισσότερα θανατηφόρα ατυχήματα είναι: η υπερβολική ταχύτητα, η απόσπαση της προσοχής του οδηγού και η κίνηση στο αντίθετο ρεύμα πορείας, ενώ τα βασικά αίτια στα οποία οφείλεται το σύνολο των ατυχημάτων είναι: η απόσπαση της προσοχής του οδηγού, η παραβίαση της προτεραιότητας, η οδήγηση σε κατάσταση μέθης και η υπερβολική ταχύτητα.
3. Οι ημέρες που συνέβησαν τα περισσότερα ατυχήματα είναι η Κυριακή, το Σάββατο και η Παρασκευή, ενώ οι ώρες που συνέβησαν αυτά, είναι μεταξύ 17:00 – 04:00, το μέγιστο των οποίων επικεντρώνεται μεταξύ 24:00 – 04:00.
4. Τα περισσότερα θανατηφόρα συνέβησαν, κατά σειρά μεγέθους, στο λοιπό δευτερεύον οδικό δίκτυο (178), σε κατοικημένη περιοχή (138), στο λοιπό εθνικό δίκτυο (82) και στους αυτοκινητοδρόμους (23), ενώ στο σύνολο των ατυχημάτων τα περισσότερα συνέβησαν σε μη κατοικημένη περιοχή, κυρίως στο δευτερεύον οδικό δίκτυο.
5. Την μεγαλύτερη συμμετοχή στο σύνολο των ατυχημάτων, έχουν τα αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης και ακολουθούν τα δίκυκλα (μοτ-τες, μοτ-τα, ποδήλατα), με τάση αυξημένης συμμετοχής τα δεύτερα.
6. Το υψηλότερο ποσοστό των νεκρών, 31,1% (134), παρατηρείται στις ηλικίες 26-35 ετών και αμέσως ακολουθούν οι ηλικίες 36-45 ετών με ποσοστό 28,1% (121), 46-55 ετών με ποσοστό 20,6% (89) και οι ηλικίες μέχρι 25 ετών με ποσοστό 9,6% (41).
– Από τα προαναφερόμενα στοιχεία και διαπιστώσεις, καταλήγουμε στα εξής συμπεράσματα :
1. Απόλυτη επιτυχία, μέχρις στιγμής σε πανελλαδικό επίπεδο, του στρατηγικού στόχου, για μείωση των νεκρών κατά 100, για το 2010. Ήδη στο πρώτο 5μηνο υπερκαλύφθηκε το 70% του προσδοκώμενου αποτελέσματος.
2. Από τα αίτια (παραβάσεις) στα οποία οφείλονται τα περισσότερα ατυχήματα ενοχοποιούνται κατά μέγιστο βαθμό: η υπερβολική ταχύτητα, η οδήγηση σε κατάσταση μέθης, η απόσπαση της προσοχής του οδηγού (κινητό), η κίνηση στο αντίθετο ρεύμα πορείας και η παραβίαση της προτεραιότητας. (Πρέπει να συμπεριλαμβάνεται η μη χρήση ζώνης και κράνους κατά την οδήγηση – κίνηση).
Ιδιαίτερα στο Νομό Καβάλας παρουσιάσθηκε σημαντική μείωση των νεκρών από τροχαία ατυχήματα, καθώς κατά το χρονικό διάστημα από 01-01-2010 μέχρι 30-05-2010 ο αριθμός αυτών ήταν (3), ενώ κατά το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του έτους 2009 ήταν (10) δηλαδή επιτεύχθηκε μείωση σε ποσοστό 76,9%.
Η Αστυνομική Διεύθυνση Καβάλας θα συνεχίσει τις προσπάθειες της με προληπτικούς ελέγχους, ενημερώσεις ομάδων πολιτών (οδηγών, μαθητών κ.α.) και βεβαιώσεις επικίνδυνων παραβάσεων (όπως είναι η υπερβολική ταχύτητα, η οδήγηση υπό την επήρεια μέθης, η κίνηση στο αντίθετο ρεύμα πορείας, η παραβίαση προτεραιότητας και η μη χρήση ζώνης και κράνους κατά την οδήγηση), προκειμένου να αντιμετωπιστεί το σοβαρό αυτό πρόβλημα των τροχονομικών παραβάσεων – ατυχημάτων και να μειωθούν, όσο είναι δυνατό, οι ανθρώπινες απώλειες.
Πηγή: www.k-tipos.gr