Οι Βούλγαροι προτίμησαν την πόλη της Καβάλας

25 Οκτωβρίου, 2012

Αρκετά ενδιαφέροντα είναι τα στοιχεία της τελευταίας έρευνας για τον τοπικό τουρισμό, που πραγματοποίησε ιδιωτική εταιρεία για λογαριασμό του Επιμελητηρίου Καβάλας. Η έρευνα διενεργήθηκε από τις αρχές του Αυγούστου έως τις αρχές Σεπτεμβρίου του 2012. Ετοιμάστηκαν και διανεμήθηκαν 405 ερωτηματολόγια, σε αναλογία 20% Έλληνες και 80% αλλοδαποί τουρίστες. Σκοπός της ήταν η καταγραφή της ικανοποίησης των τουριστών, με τρόπο που θα μπορεί να βοηθήσει το Επιμελητήριο Καβάλας και τους φορείς του Νομού που εμπλέκονται με τον τουρισμό, να κατανοήσουν καλύτερα τα προβλήματα και να αναλάβουν δράσεις για ακόμα καλύτερα αποτελέσματα.

Οι Γερμανοί έκαναν τις περισσότερες διανυκτερεύσεις

Σύμφωνα με το γενικό συμπέρασμα, η Θάσος αποτελεί τον κυρίαρχο πόλο έλξης τουρισμού στην περιοχή. Το ξενοδοχείο είναι το κυριότερο κατάλυμα που προτιμούν οι αλλοδαποί τουρίστες, ενώ ο μέσος όρος διανυκτερεύσεων ανέρχεται στις 8,1 ημέρες ανά τουρίστα. Η διανυκτέρευση, επίσης, κόστισε, κατά μέσο όρο, 48€. Όσον αφορά τη συμπεριφορά των κατοίκων, την εστίαση και το επίπεδο των καταλυμάτων, οι αξιολογήσεις ήταν πολύ καλές. Μικρό θέμα υπάρχει στις εναλλακτικές μορφές διασκέδασης που προσφέρονται. Το περιβάλλον πήρε την υψηλότερη βαθμολογία των επισκεπτών, που γοητεύτηκαν από τις φυσικές ομορφιές. Η συνολική δαπάνη για όλες τις ημέρες παραμονής ανέρχεται στα 512€. Η περιοχή φημίζεται για την ποιότητα των αγροτικών της προϊόντων. Δεν είναι τυχαίο, ότι οι περισσότεροι τουρίστες για τις αγορές τους προτίμησαν τα τοπικά προϊόντα τροφίμων. Τα είδη εμπορίου, αντίθετα, κατέγραψαν χαμηλό ποσοστό στην προτίμηση τους. Η συντριπτική πλειοψηφία των επισκεπτών δήλωσε, όχι μόνο ότι θα ξανάρθει, αλλά και ότι θα σύστηνε την περιοχή σε φίλους και συγγενείς. Όσον αφορά τους τρόπους προσέλκυσης τουριστών, η έρευνα έδειξε ότι το διαδίκτυο παίζει όλο και πιο σημαντικό ρόλο. Επομένως, η σωστή παρουσία σ’ αυτό, με τη σωστή αισθητική και τη σωστή πληροφόρηση, μπορεί να δώσει ακόμα καλύτερο τουριστικό αποτέλεσμα. Ως καλύτερος τουρίστας αναδείχτηκε ο Γερμανός (έμεινε τις περισσότερες ημέρες, πλήρωσε τα περισσότερα χρήματα στο κατάλυμα που διανυκτέρευσε και ξόδεψε επίσης τα περισσότερα χρήματα στη διάρκεια της παραμονής του. Ακολούθησαν οι Ρώσοι, που δεν ήταν πολλοί (μόλις το 2,7%) και οι Βρετανοί. Αριθμητικά, οι περισσότεροι αλλοδαποί που επισκέφτηκαν το Νομό Καβάλας ήταν Βούλγαροι (24,5%), που προτίμησαν, κυρίως, την πόλη της Καβάλας. Γενικά, οι επισκέπτες από Βαλκανικές χώρες ήταν το 47,3%. Εκτός από τους Βούλγαρους ήρθαν, ακόμα, Ρουμάνοι (8,4%), Σκοπιανοί (4,3%), Τούρκοι (2,2%) και Σέρβοι (0,8%). Αναλυτικά τα ποσοστά των χωρών προέλευσης των τουριστών είναι: Ελλάδα (19,7%), Βουλγαρία (24,5%), Ρουμανία (8,4%), Π.Γ.Δ.Μ. (4,3%), Ρωσία (2,7%), Γερμανία (10,0%), Ηνωμένο Βασίλειο (4,6%), Τουρκία (2,2%), Σερβία (0,8%), άλλη χώρα (Αυστρία, Αυστραλία, Αλβανία, Ιταλία, Γαλλία, Ολλανδία, Κύπρος κ.α. 22,8%).

Η ταυτότητα της έρευνας

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με τη μεθοδολογία των προσωπικών συνεντεύξεων (face to face), βάση δομημένου ερωτηματολογίου, στα ελληνικά, τα γερμανικά και στα αγγλικά. Οι χώροι διεξαγωγής ήταν: Το κέντρο της Καβάλας, το λιμάνι, το καφέ «Μπρίκι» στην Παναγία, το ΚΤΕΛ Υπεραστικών Γραμμών Ν. Καβάλας, ο Λιμένας Θάσου, τα ferry boats, η Κεραμωτή, κ.α. Συμμετείχαν άνδρες (46,3%) και γυναίκες (53,7%) των εξής ηλικιακών ομάδων: 18 έως 35 ετών (38,5%), 36 έως 55 ετών (43,4%) και 56 έως 65+ (18,1%).
Τα κυριότερα συμπεράσματα είναι, επιγραμματικά, τα παρακάτω:
1) Η σύσταση από φίλο, ή συγγενή, παίζει κυρίαρχο ρόλο για τον τουρίστα που έρχεται στο Νομό. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό αυτοί που επισκέπτονται την περιοχή, να επιστρέφουν στις πατρίδες τους απόλυτα ικανοποιημένοι. Οι ευχαριστημένοι τουρίστες γίνονται οι πιο καλοί, οικονομικοί και αποτελεσματικοί «διαφημιστές» του τοπικού και εθνικού τουριστικού προϊόντος.
2) Τα τουριστικά πρακτορεία αποδεικνύεται ότι παίζουν σημαντικό ρόλο στο πως και προς τα πού θα κατευθύνουν τους τουρίστες (κυρίως τους Ρώσους). Καθοριστική είναι και η σωστή παρουσία στο διαδίκτυο, αφού το 20,7% των αλλοδαπών τουριστών έχουν έρθει μέσα από πληροφορίες που συνέλλεξαν σ’ αυτό. Μέσω της προβολής στις τουριστικές εκθέσεις ήρθε μικρό ποσοστό.
3) Οι Βούλγαροι τουρίστες προτίμησαν την Καβάλα (λόγω ξενοδοχείων), ενώ όλες οι άλλες εθνικότητες προτίμησαν τη Θάσο σε μεγαλύτερο βαθμό από ότι την Καβάλα.
4) Τις περισσότερες διανυκτερεύσεις τις έκαναν οι Γερμανοί και ακολούθησαν οι Άγγλοι και οι Ρώσοι. Τις λιγότερες διανυκτερεύσεις είχαν οι: Έλληνες, Βούλγαροι και Ρουμάνοι.
5) Γερμανοί, Ρώσοι και Άγγλοι ήταν οι πιο καλοί τουρίστες, με μεγάλα πόσα εξόδων κατά τη διάρκεια της παραμονή τους. Χαμηλότερα ποσά ξόδεψαν οι επισκέπτες από την Π.Γ.Δ.Μ.
6) Τα τρόφιμα ήταν πρώτα στις προτιμήσεις των τουριστών. Ακολουθούν τα τοπικά τουριστικά προϊόντα (Greek art) και στην τελευταία θέση ήταν τα είδη ένδυσης και υπόδησης.
7) Οι πιο «φανατικοί» τουρίστες, που έχουν ξανάρθει (εκτός από τους Έλληνες), αποδεικνύονται οι Βούλγαροι και οι Γερμανοί.

Πηγήwww.k-tipos.gr

eXTReMe Tracker