Πρόγραμμα επιμόρφωσης γονέων ατόμων με αναπηρία
14 Ιουλίου, 2010
Πρόγραμμα επιμόρφωσης και στήριξης γονέων με τέκνα με αναπηρία, ώστε να εξασφαλίζεται η ομαλή ένταξη και η αποδοτικότητα των παιδιών με αναπηρία στην κοινωνία, θα υλοποιήσει το υπουργείο Παιδείας. Το ανακοίνωσε η υφυπουργός Παιδείας Εύη Χριστοφιλοπούλου κατά τη σημερινή συνάντησή της με την Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία (ΕΣΑμεΑ).
Επιπλέον, η υφυπουργός συμφώνησε με την πρόταση του Προέδρου της Συνομοσπονδίας Ιωάννη Βαρδακαστάνη για τη σύσταση ειδική τεχνικής ομάδας εργασίας, με τη συμμετοχή εκπροσώπων της Συνομοσπονδίας ΕΣΑμεΑ, για την παρακολούθηση της εφαρμογή του Εθνικού Προγράμματος Δράσης για τη Δια Βίου Μάθηση. Προκειμένου να διασφαλιστεί η αρχή της θετικής διάκρισης για τα άτομα με αναπηρία, συζητήθηκαν οι τρόποι ηλεκτρονικής και φυσικής προσβασιμότητας των ΑΜΕΑ, στο πλαίσιο του υπό κατάρτιση νομοσχεδίου για την ανάπτυξη της Δια Βίου Μάθησης. Η κ. Χριστοφιλοπούλου αναφέρθηκε στην αναγκαιότητα ύπαρξης ειδικού λογισμικού για τις κατηγορίες ΑΜΕΑ, ώστε να υλοποιηθεί άρτια η ηλεκτρονική εξ’ αποστάσεως προσβασιμότητα και αναφέρθηκε στη σχετική πρόνοια του υπό κατάρτιση νομοσχεδίου για όλες τις μορφές προσβασιμότητας των ΑΜΕΑ.
Στο επίκεντρο της συζήτησης βρέθηκε το σύνολο των εκπαιδευτικών θεμάτων των ατόμων με αναπηρία, τα οποία είχαν τεθεί και στο παρελθόν, όπως: έλλειψη προσβάσιμων σχολικών κτιρίων,προβλήματα και αδυναμίες του συστήματος μετακίνησης των μαθητών με αναπηρία, ελλείψεις στα ωρολόγια προγράμματα και στο εκπαιδευτικό υλικό των Ειδικών Σχολείων και των Τμημάτων Ένταξης των Γενικών Σχολείων, καθυστερήσεις στους διορισμούς των εκπαιδευτικών στα Ειδικά Σχολεία, έλλειψη παροχής παράλληλης στήριξης και συνεκπαίδευσης στους μαθητές με αναπηρία, έλλειψη ειδικού βοηθητικού προσωπικού, έλλειψη εκπαιδευτικών βιβλίων προσβάσιμων στα άτομα με αναπηρία.
Επιπλέον, στο πλαίσιο της διαβούλευσης των αρχών του σχεδίου νόμου για την ανάπτυξη της δια βίου μάθησης «Γηράσκω αεί διδασκόμενος», η ΕΣΑμεΑ κατέθεσε παρατηρήσεις – προτάσεις επί του κειμένου προκειμένου να διασφαλιστεί η διάχυση της διάστασης της αναπηρίας σε όλα τα προγράμματα δια βίου μάθησης που απευθύνονται στο γενικό πληθυσμό (mainstreaming), αλλά και η ειδική μέριμνα στη σχέση δια βίου μάθησης και αναπηρίας με την υλοποίηση στοχευμένων προγραμμάτων.
Τέλος, με αφορμή το δελτίο Τύπου που εξέδωσε στις 9 Ιουλίου 2010 το υπουργείου Παιδείας, σύμφωνα με το οποίο προτίθεται, λόγω των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν οι ελληνικές οικογένειες εξαιτίας της οικονομικής συγκυρίας, να προχωρήσει σε τροπολογία του ισχύοντος συστήματος μετεγγραφών, η Συνομοσπονδία ζήτησε βελτιωτικές ρυθμίσεις για το σύστημα μετεγγραφών των φοιτητών που στις οικογένειές τους υπάρχει ένα τουλάχιστο μέλος με αναπηρία.
Πηγή: www.proslipsis.gr