Όλα γύρω από την απογραφή των δημοσίων υπαλλήλων

23 Ιουνίου, 2010

Από 1 έως την 23 Ιουλίου θα πρέπει να απογραφούν μέσω του δικτυακού τόπου http://apografi.gov.gr οι δημόσιοι υπάλληλοι.

Από 1 έως 5 Ιουλίου θα απογραφούν πιλοτικά οι υπάλληλοι της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Διοίκησης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του υπουργείου Εσωτερικών, του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους του υπουργείου Οικονομικών, της νομαρχιακής αυτοδιοίκησης Χαλκιδικής και του δήμου Χαϊδαρίου.

Σύμφωνα με σχετική εγκύκλιο του υφυπουργού Εσωτερικών, η απογραφή γίνεται με στόχο την αποτελεσματική αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού του δημόσιου τομέα αλλά και την συμμόρφωση της κυβέρνησης με το σχετικό άρθρο του μνημονίου στήριξης και αφορά το πάσης φύσεως προσωπικό του δημοσίου, των ΝΠΔΔ και των ΟΤΑ α΄και β΄βαθμού.

Ποιούς αφορά
Η απογραφή αφορά όλους τους εργαζόμενους που λαμβάνουν τακτικές αποδοχές ή με οποιαδήποτε άλλη ονομασία αμοιβές από το δημόσιο, τα ΝΠΔΔ και τους ΟΤΑ α’ κ β’ βαθμού, συμπεριλαμβανομένων και των ΝΠΔΔ που υπάγονται στους ανωτέρω ΟΤΑ.

Ειδικότερα, απογράφονται:
– Το μόνιμο προσωπικό, ήτοι όλοι οι δόκιμοι και μόνιμοι δημόσιοι υπάλληλοι
– Το προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου
– Το προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, είτε υπηρετεί σε οργανικές και προσωποπαγείς θέσεις, είτε αποτελεί έκτακτο και εποχιακό προσωπικό που υπηρετεί εκτός οργανικών θέσεων.
– Οι μετακλητοί, ειδικοί σύμβουλοι, ειδικοί συνεργάτες των γραφείων των μελών της Κυβέρνησης και των Υφυπουργών, των γραφείων των Γενικών και Ειδικών Γραμματέων, των γραφείων Προέδρων και Αντιπροέδρων των ΝΠΔΔ.
– Οι επί θητεία υπάλληλοι.
– Οι υπάλληλοι κατηγορίας ειδικών θέσεων, όπως Γενικοί και Ειδικοί Γραμματείς
– Οι δικηγόροι με έμμισθη εντολή.
– Το μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και οι αναπληρωτές και οι ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί.  Το πάσης φύσεως διδακτικό και βοηθητικό διδακτικό προσωπικό των Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων και των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, καθώς και το πάσης φύσεως διδακτικό προσωπικό των Σχολών του δημοσίου και των Ν.Π.Δ.Δ.
– Οι δικαστικοί λειτουργοί και το κύριο προσωπικό του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και του Ελεγκτικού Συνεδρίου
– Τα μόνιμα στελέχη των ενόπλων δυνάμεων, της Ελληνικής Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού και Λιμενικού Σώματος
– Το επί θητεία και με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου στρατιωτικό και ένστολο προσωπικό των Υπουργείων Εθνικής Άμυνας και Προστασίας του Πολίτη (π.χ στρατιωτικοί πενταετούς θητείας, εποχιακοί πυροσβέστες, κλπ)
– Οι Ιατροί του Εθνικού Συστήματος Υγείας, οι μόνιμοι ιατροί, οι ιατροί υπηρεσίας υπαίθρου, καθώς και οι επικουρικοί ιατροί.
– Οι κληρικοί όλων των βαθμίδων και το προσωπικό της Εκκλησίας της Ελλάδος και των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου που υπάγονται στην εποπτεία Αυτής
– Οι διπλωματικοί υπάλληλοι του Υπουργείου Εξωτερικών.  Σημειώνεται ότι το Υπουργείο Εξωτερικών θα πρέπει να ενημερώσει με κάθε πρόσφορο μέσο το διπλωματικό και πολιτικό προσωπικό που υπηρετεί στο εξωτερικό, καθώς επίσης και το προσωπικό που έχει προσληφθεί ως επιτόπιο προσωπικό στις Υπηρεσίες του εξωτερικού.
– Οι απασχολούμενοι με σύμβαση μίσθωσης έργου
– Οι διοικητές, υποδιοικητές, πρόεδροι, αντιπρόεδροι των ΝΠΔΔ  Σημειώνεται ωστόσο ότι τα μέλη των Διοικητικών Συμβουλίων των ΝΠΔΔ δεν υποχρεούνται σε απογραφή, καθόσον η απασχόλησή τους δεν είναι μόνιμη ούτε πλήρης.
– Οι πρόεδροι, αντιπρόεδροι  και τα μέλη των ανεξάρτητων διοικητικών αρχών
– Τα αιρετά όργανα των ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού
– Το λοιπό πάσης φύσεως προσωπικό των φορέων της παρ. 1 του άρθρου αυτού, το οποίο δεν  περιλαμβάνεται στην ως άνω ενδεικτική απαρίθμηση

Επισημαίνεται ότι το προσωπικό επί θητεία, το προσωπικό με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου καθώς και οι απασχολούμενοι με σύμβαση μίσθωσης έργου απογράφονται, εφόσον η σύμβασή τους είναι ενεργή κατά την ημερομηνία λήξης της προθεσμίας απογραφής τους (ανάλογα με το τελευταίο ψηφίο του Αριθμού Φορολογικού Μητρώου τους).

Η Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών, λόγω της ιδιαιτερότητάς της, θα δημιουργήσει ηλεκτρονική βάση δεδομένων για το προσωπικό της σε μορφή Microsoft Excel με φροντίδα της διεύθυνσης Διοικητικού. Η βάση αυτή θα περιλαμβάνει όλα τα πεδία της απογραφής των οποίων η συμπλήρωση είναι υποχρεωτική και τα στοιχεία αυτά θα πρέπει να επικαιροποιούνται.

Διαδικασία
Προκειμένου να ολοκληρώσουν ομαλά την διαδικασία της απογραφής, οι υπάλληλοι θα πρέπει να έχουν στη διάθεσή τους τα παρακάτω δικαιολογητικά:
– Πρόσφατο εκκαθαριστικό της μισθοδοσίας.
– Εκκαθαριστικό φορολογίας ή άλλο έγγραφο με το ΑΦΜ από το 2002 και μετά.
– Βιβλιάριο υγείας ή κάρτα κοινωνικής ασφάλισης ή επιστολή γνωστοποίησης του Αριθμού Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης (ΑΜΚΑ).
– Αστυνομική ή Στρατιωτική ταυτότητα ή διαβατήριο.
– Λογαριασμό ΔΕΗ κατοικίας, ανεξάρτητα από το όνομα του δικαιούχου.
– Τίτλους σπουδών (πτυχίων, ξένων γλωσσών κ.λπ.).

Οι υπόχρεοι, έως και την τελική ημερομηνία της απογραφής, προβαίνουν σε ηλεκτρονικό υπολογιστή με πρόσβαση στο διαδίκτυο και μεταβαίνουν στην ιστοσελίδα http://apografi.gov.gr,

Μετά τη συμπλήρωση των απαραίτητων στοιχείων, ο υπόχρεος έχει τη δυνατότητα να ελέγξει τα στοιχεία που συμπλήρωσε και στη συνέχεια αφού τα επιβεβαιώσει, να υποβάλλει την προσωπική του ηλεκτρονική σελίδα απογραφής. Η ηλεκτρονική σελίδα της απογραφής επέχει μορφή υπεύθυνης δήλωσης και η ψευδής δήλωση στοιχείων διώκεται.

Μετά την υποβολή των στοιχείων, ο υπόχρεος λαμβάνει αποδεικτικό κωδικό απογραφής, τον οποίο σημειώνει ή εκτυπώνει και λήγει η διαδικασία.

Στη συνέχεια λαμβάνει κωδικό πρόσβασης στην προσωπική του ηλεκτρονική σελίδα για την απογραφή, ο οποίος αποστέλλεται στα στοιχεία επικοινωνίας που ο ίδιος έχει υποβάλλει κατά την απογραφή. Με τον κωδικό αυτό έχει τη δυνατότητα ανάγνωσης της σελίδας απογραφής του, αλλά όχι μεταβολής των στοιχείων που έχει καταχωρήσει.

Σε περίπτωση λάθους, μπορεί να ξανακάνει εισαγωγή των στοιχείων από την αρχή. Το σύστημα θα συγκρίνει τις δύο εγγραφές και αν η μία επικαλύπτει την άλλη (πχ. απλά προστέθηκαν στοιχεία που δεν είχαν εισαχθεί την πρώτη φορά), τότε το σύστημα αποθηκεύει την πληρέστερη εγγραφή. Εάν γίνει μεταβολή στοιχείων, τότε ο υπόχρεος θα ενημερωθεί προκειμένου να επιλέξει μία από τις εγγραφές ως ορθή. Διόρθωση μπορεί να γίνει μέχρι και την καταληκτική ημερομηνία απογραφής, ανάλογα με το ΑΦΜ του υπόχρεου.

* Στα συνημμένα αρχεία θα βρείτε την εγκύκλιο, οδηγίες και το σχετικό έντυπο.

Πηγή:  www.proslipsis.gr

eXTReMe Tracker