Εν τω μέσω προσωπικών αντεγκλήσεων αποφασίστηκε η πεζοδρόμηση τμήματος της Δοϊράνης

9 Μαΐου, 2012

Στην αίθουσα συνεδριάσεων του δημοτικού συμβουλίου Καβάλας μετέφεραν τις όποιες προσωπικές απόψεις και κόντρες τους οι καταστηματάρχες των οδών Δοϊράνης και Καράνου, όταν χθες το μεσημέρι κλήθηκαν να μετέχουν στη διαβούλευση με θέμα την πεζοδρόμηση τμήματος της οδού Δοϊράνης. Να θυμίσουμε ότι το θέμα είχε απασχολήσει το δημοτικό συμβούλιο Καβάλας και μάλιστα έντονα, όταν το βράδυ της 2ας Απριλίου η μεν διοίκηση υπερψήφιζε η δε αντιπολίτευση καταψήφιζε, καταγγέλλοντας ότι επρόκειτο για κανονιστική διάταξη κι άρα απαιτούνταν η απόλυτη πλειοψηφία. Τελικά η παρελθούσα απόφαση ισχύει ως μη κανονιστική κι έχουσα εξασφαλίσει τις ψήφους της πλειοψηφίας του σώματος.

Παρόλα αυτά και εξαιτίας των αντιδράσεων που είχαν σημειωθεί, από συγκεκριμένους καταστηματάρχες και από τον πρόεδρο των ιδιοκτητών ταξί, η διοίκηση του δήμου κάλεσε τους εμπλεκόμενους πολίτες και τους ενδιαφερόμενους φορείς, προκειμένου να εξετάσουν αναλυτικότερα το θέμα. Στη διαβούλευση έδωσαν το παρόν εκ μέρους του Επιμελητηρίου ο Παναγιώτης Αγγελίδης, εκ μέρους του Εμπορικού Συλλόγου ο Χρήστος Ηλιάδης, ωστόσο απουσίασαν οι εκπρόσωποι των ταξί και του Τεχνικού Επιμελητηρίου.

Η πρόταση της διοίκησης η οποία προωθείται προς εφαρμογή αφορά στην πεζοδρόμηση τμήματος της Δοϊράνης, από την Ομόνοια έως τη συμβολή με την οδό Καράνου. Για την καλύτερη εξυπηρέτηση θα αμφιδρομηθεί το τμήμα της Καράνου από τη διασταύρωση της Ίωνος Δραγούμη έως τη διασταύρωση της Αμύντας. Προς το παρόν το πεζοδρομημένο τμήμα του δρόμου θα κλείσει με προσωρινό αλλά όχι πρόχειρο τρόπο, μέχρι την ημέρα που θα αρχίσουν τα έργα οριστικής ανάπλασης του νέου πεζόδρομου. Τόσο ο Δήμαρχος Κωστής Σιμιτσής, όσο και ο αρμόδιος αντιδήμαρχος τεχνικών Θόδωρος Μουριάδης, διαβεβαίωσαν τους επαγγελματίες ότι θα ισχύει ωράριο φορτοεκφόρτωσης των καταστημάτων, ότι θα ενισχυθεί το πράσινο κι ότι θα αναβαθμιστεί γενικότερα η περιοχή. Αυτό δεν αποκλείει και το στρώσιμο του τμήματος με κυβόλιθους. Όταν το οριστικό σχέδιο της πεζοδρόμησης ετοιμασθεί θα ενημερωθούν εκ νέου οι επαγγελματίες.

Ήταν κάτι περισσότερο από προφανές ότι επικρατούν διαφορές αντίληψης μεταξύ των καταστηματαρχών και μάλιστα εκείνων που δραστηριοποιούνται στους δύο κάθετους δρόμους. Κοντολογίς, κάποιοι καταστηματάρχες της οδού Καράνου αλλά και της οδού Δοϊράνης, δεν αρέσκονται στην ιδέα ότι τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος θα έχουν την ευκαιρία να τοποθετήσουν τραπεζοκαθίσματα στο τμήμα του επίμαχου δρόμου.

Επίσης είναι απορίας άξιο, πως σε ένα δρόμο όπου λειτουργούν πλέον μόνο 6 ή 7 καταστήματα, συγκεντρώνονται πολλαπλάσιες υπογραφές διαμαρτυρίας. Ειδικότερα, η μία πλευρά που δεν επιθυμεί την πεζοδρόμηση διατείνεται ότι διαθέτει υπογεγραμμένη διαμαρτυρία από 30 ενδιαφερόμενους, ενώ ο Χρήστος Ηλιάδης κρατούσε στα χέρια του πρόσφατο έγγραφο με 22 υπογραφές όσων συμφωνούν στην εφαρμογή του μέτρου. Και το ερώτημα που προκύπτει είναι: τελικά πόσοι εμπλέκονται στην πεζοδρόμηση;

Αρκετά ακούστηκαν στη διάρκεια της συζητήσεως και κάποια από αυτά θα μπορούσαν να χαρακτηρισθούν και ως υπερβολικά. Η διοίκηση κατηγορήθηκε πως έχει λάβει ήδη την απόφαση κι απλά οργάνωσε τη διαβούλευση για να ρίξει στάχτη στα μάτια. Ακούστηκε επίσης ότι η πεζοδρόμηση και η ανάπλαση της περιοχής θα αποβεί «μοιραία» γιατί θα αυξήσει τις τιμές των ενοικίων. Παρά τις αντιθέσεις συγκεκριμένων καταστηματαρχών, η δημοτική αρχή υποσχέθηκε πως θα υπάρχει χρυσή τομή και για την εξυπηρέτηση όσων θεωρούν πως θίγονται τα επαγγελματικά τους συμφέροντα λόγω εφαρμογής του μέτρου.

Πάντως η συζήτηση δεν εξελίχθηκε σε απόλυτα ήρεμο κλίμα κι αποδείχθηκε πως το «κόκκινο πανί» ήταν όσοι επιθυμούν να χρησιμοποιήσουν τραπεζοκαθίσματα για την εξυπηρέτηση της πελατείας τους. Μάλιστα το ερώτημα που ανταλλάχθηκε αρκετές φορές μεταξύ των δύο πλευρών ήταν: «Θα πεθάνουμε εμείς για να ζήσετε εσείς;»

Πηγή: www.proininews.gr

eXTReMe Tracker