Σχεδιασμός Προπόνησης


Παράγοντες του σχεδιασμού της προπόνησης

  1. επίπεδο προπονητή
  2. κοινωνία
  3. γεωγραφική θέση
  4. εγκαταστάσεις & εξοπλισμός

Γνωρίστε τη δομή, τη λειτουργία και τη διοίκηση της ομάδας

  • καθιερώστε τη φιλοσοφία και το στυλ σας
  • ετοιμάστε το σκελετό και το πρόγραμμα της περιόδου
  • ετοιμάστε την ατομική καρτέλα κάθε αθλητή
  1. για να γνωρίσετε καλά τους αθλητές
  2. για αλλαγές στο πρόγραμμα σας όταν χρειάζονται
  3. για επαφή με τους γονείς όταν είναι απαραίτητο

Δώστε στους αθλητές και τους γονείς

  • τους στόχους του προγράμματος
  • το σχεδιασμό και την τοποθεσία των αγώνων και της προπόνησης
  • πληροφορίες για το υλικό που θα χρειαστούν οι αθλητές, έξοδα

Καθορισμός των στόχων της προπόνησης

  • ποιές γνώσεις έχουν τα παιδιά
  • ποιές κινητικές δεξιότητες είναι σε θέση να εκτελέσουν

Καθορισμός των στόχων του περιεχομένου της προπόνησης

Το περιεχόμενο της προπόνησης πρέπει να:

  • ανταποκρίνεται στους στόχους της προπόνησης
  • καλύπτει τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των παιδιών
  • να λαμβάνει υπόψη τις ατομικές διαφορές των παιδιών
  • να βελτιώνει τις δεξιότητες σταδιακά

Προ-αγωνιστικός σχεδιασμός

  • εξοικειωθείτε με την οργάνωση του αθλήματος που ασχολείστε
  • εξετάστε την διαθεσιμότητα των εγκαταστάσεων
  • υπολογίστε την μεταφορά, τον εξοπλισμό, την ασφάλεια και την επικοινωνία με τους γονείς
  • ελέγξτε την ασφαλιστική κάλυψη των αθλητών
  • ξεκαθαρίστε τις προπονητικές σας προτεραιότητες (διασκέδαση, ανάπτυξη των δεξιοτήτων, νίκη)
  • κρατήστε στοιχεία των παιδιών (ιατρική βεβαίωση)
  • οργανώστε μία ενημερωτική συνάντηση με τους γονείς

Αγωνιστικός Σχεδιασμός

Διδακτικοί Στόχοι

  • στάση ετοιμότητας
  • ντρίμπλα και με τα δύο χέρια
  • ακριβείς πάσες στήθους, σκαστές σε σταθερούς και κινούμενους συμπαίκτες
  • υποδοχή εν στάση ή σε κίνηση
  • μπάσιμο και από τις δύο πλευρές
  • σουτ
  • διατήρηση του ελέγχου της μπάλας
  • screen
  • σωστή τοποθέτηση για το μαρκάρισμα του αντιπάλου μακριά από την μπάλα
  • σωστή τοποθέτηση και γλίστρημα για το μαρκάρισμα του αντιπάλου μακριά από τη μπάλα
  • βασικές αμυντικές και επιθετικές στρατηγικές

Τα στοιχεία μιας καλής προπόνησης

  • προθέρμανση
  • επαναλάβετε ασκήσεις που έχουν διδαχθεί
  • διδάξτε και προπονήστε νέες δεξιότητες
  • εξασκήστε τους παίκτες σε αγωνιστικές συνθήκες
  1. ίσες ευκαιρίες συμμετοχής
  2. σωστή ομαδοποίηση
  3. οι παίκτες μπορούν να εκτελέσουν τις βασικές δεξιότητες
  4. έμφαση στη σωστή εκτέλεση και όχι στη νίκη
  5. δώστε την ευκαιρία να κάνουν λάθη
  6. αποφεύγετε να αξιολογείτε συνεχώς την απόδοση
  • κάντε αποθεραπεία
  • αξιολογήστε

Διδασκαλία Δεξιοτήτων

Αρχικά

Καθιερώστε κανόνες στην ομάδα

Φροντίστε να κατανοηθεί η ανάγκη τους

Να είναι κατανοητοί, λογικοί και εύστοχοι

Να τους εκφράζετε με θετικό τρόπο

Υπενθυμίζετε τους κανόνες στους αθλητές αλλά όχι όταν τους παραβιάζουν

Εισάγετε τη δεξιότητα

  1. συγκεντρώστε την προσοχή των αθλητών
  2. ονομάστε τη δεξιότητα
  3. εξηγήστε τη δεξιότητα

Παρουσιάστε τη δεξιότητα

  1. χρησιμοποιήστε τη σωστή εκτέλεση
  2. δείξτε τη δεξιότητα πολλές φορές
  3. εκτελέστε σε αργή κίνηση
  4. εκτελέστε τη δεξιότητα από διαφορετικές γωνίες
  5. εκτελέστε τη δεξιότητα με το δεξί ή αριστερό χέρι, αριστερή ή δεξιά πλευρά

Εξηγήστε τη δεξιότητα

  1. δείξτε τη σωστή εκτέλεση και εξηγήστε τη λειτουργία της στην καλαθοσφαίριση
  2. χωρίστε τη δεξιότητα σε επιμέρους μέρη
  3. εξάσκηση στα επιμέρους μέρη
  4. εξάσκηση σε όλη τη δεξιότητα

Παρακολουθήστε τους αθλητές όταν ασκούνται στη δεξιότητα

  1. καθοδηγήστε τους ανασφαλείς αθλητές (απόκτηση αυτοπεποίθησης για να εκτελέσουν μόνοι τους)
  2. προσεκτική παρατήρηση των αποτυχημένων εκτελέσεων
  3. δώστε θετική ανατροφοδότηση
  4. επαινέστε τη σωστή εκτέλεση, αλλά και την προσπάθεια των αθλητών
  5. ατομική διδασκαλία όταν είναι απαραίτητη

Χρησιμοποίηση Παιχνιδιών

Επιλογή παιχνιδιών προσαρμοσμένα στη δεξιότητα που πρέπει να αναπτυχθεί

Ταξινόμηση των παιχνιδιών

Εξασφάλιση συμμετοχής από όλα τα παιδιά

Τροποποίηση των παιχνιδιών (παραλλαγές)

  • προσαρμογή των παιχνιδιών σύμφωνα με το επίπεδο των παιδιών
  • να είναι διασκεδαστικά
  • εξασφάλιση της συμμετοχής των παιδιών όταν τα παιχνίδια απαιτούν αλλαγή ρόλων
  • ασφάλεια κατά τη διεξαγωγή του παιχνιδιού
  • σήμανση
  • βοήθεια από τους αθλητές για την τοποθέτηση των οργάνων
  • ορατό από όλους
  • καθορισμός του στόχου του παιχνιδιού
  • επεξήγηση του παιχνιδιού (στόχος – τι βελτιώνει;)
  • επισήμανση βασικών σημείων
  • ομαδοποίηση των παιδιών – καθορισμός των θέσεων
  • μετά την πρώτη δοκιμή ακολουθεί χρόνος για την επίλυση αποριών
  • τήρηση κανόνων από τα παιδιά
  • διακοπή του παιχνιδιού όταν δεν υπάρχει ροή κατά την εκτέλεσή του
  • τα παιδιά πρέπει να μάθουν να συνεργάζονται και να είναι σε θέση να αναγνωρίζουν τα λάθη τους
eXTReMe Tracker