ΔΗΜΟΣ ΚΑΒΑΛΑΣ Άρχισε η οργάνωση των τοπικών φορέων για την υλοποίηση του έργου: “INTOURACT”

9 Μαΐου, 2013

 

 

 

Ενημερωτικό χαρακτήρα είχε η χθεσινή πρώτη συνάντηση των εκπροσώπων των φορέων που πρόκειται να συγκροτήσουν το λεγόμενο «τοπικό φόρουμ», στο πλαίσιο του προγράμματος: “INTOURACT”, στο οποίο συμμετέχει και ο Δήμος Καβάλας, με τον τρίτο μεγαλύτερο προϋπολογισμό, μάλιστα, μεταξύ των εταίρων. Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε στη δημοτική καπναποθήκη και οι διαχειριστές του προγράμματος απάντησαν στις ερωτήσεις των εκπροσώπων των φορέων, που θα συγκροτήσουν ομάδες εργασίας. Οι ομάδες αυτές θα πραγματοποιήσουν τέσσερις συναντήσεις, στη διάρκεια των δύο ετών υλοποίησης του προγράμματος.

Το έργο “INTOURACT” εστιάζει σε τρεις βασικές προκλήσεις, οι οποίες αφορούν άμεσα και το Δήμο Καβάλας. Αυτές είναι οι εξής:
1) Η αξιοποίηση των πολιτιστικών και φυσικών πόρων, όχι μόνο του αστικού ιστού των Δήμων, αλλά και των περιαστικών και αγροτικών περιοχών αυτών, ώστε να υπάρχει ισόρροπη και βιώσιμη ανάπτυξη των τουριστικών προορισμών.
2) Η αντιμετώπιση των επιπτώσεων της οικονομικής κρίσης στην τουριστική ζήτηση.
3) Οι περιβαλλοντικοί περιορισμοί στο σχεδιασμό της τουριστικής δραστηριότητας και την ανάπτυξη της τουριστικής βιομηχανίας.

Οι τοπικές και περιφερειακές αρχές της νοτιοανατολικής Ευρώπης που συμμετέχουν στο πρόγραμμα για να ανταποκριθούν στις παραπάνω προκλήσεις χρειάζονται:
1) Ένα αποτελεσματικό πλαίσιο συμμετοχικών διαδικασιών, το οποίο θα ευνοεί τη συνεργασία όλων εκείνων των φορέων, δημόσιων και ιδιωτικών, που εμπλέκονται στο σχεδιασμό και τη διοίκηση της τουριστικής ανάπτυξης.
2) Ένα ενοποιημένο σημείο αναφοράς και σύγκρισης, δηλαδή κοινές βασικές αρχές, δείκτες και στατιστικά στοιχεία επικυρωμένα από όλους τους φορείς της τουριστικής βιομηχανίας, που θα αποτελέσουν το μεθοδολογικό εργαλείο για την ολοκληρωμένη διαχείριση των τουριστικών περιοχών.
3) Καινοτόμα και κοινά εργαλεία για την ενίσχυση της ελκυστικότητας και της προσπελασιμότητας ολόκληρης της περιοχής της Ν.Α. Ευρώπης.
Σε αυτήν την κατεύθυνση, οι στόχοι που θέτει το έργο είναι:
1) Να διασφαλιστεί μια ολοκληρωμένη προσέγγιση στο σχεδιασμό της τουριστικής ανάπτυξης, η οποία, αφενός θα επιδιώκει την επίτευξη συνεργιών μεταξύ των τομεακών πολιτικών που συνδέονται με τον τουρισμό και αφετέρου να μεριμνά για την προβολή όχι μόνο τουριστικών προορισμών του κέντρου, αλλά και των περιχώρων (περιαστικοί, αγροτικοί προορισμοί), με στόχο την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, τη μείωση της τουριστικής συγκέντρωσης, τη βιωσιμότητα των τουριστικών προορισμών και την ενίσχυση του τουριστικού προϊόντος.
2) Σε επίπεδο διαδικασιών, να προωθηθεί «η από κάτω προς τα πάνω» ανάλυση, σχεδιασμός και αξιολόγηση της τουριστικής ανάπτυξης, που θα βελτιστοποιήσει τους τουριστικούς πόρους και τις γνώσεις για τα κοινωνικοοικονομικά δεδομένα και θα αυξήσει την ελκυστικότητα και την ανταγωνιστικότητα καινοτόμων μοντέλων και της τουριστικής προσφοράς.

Για την επίτευξη των στόχων αυτών, προβλέπεται μέσα στα δύο χρόνια υλοποίησης του έργου:
1) Η δημιουργία και υποστήριξη συμμετοχικών διαδικασιών λήψης αποφάσεων στη βάση κοινών αρχών και δεικτών για την ολοκληρωμένη τουριστική ανάπτυξη.
2) Η ανάπτυξη κοινών καινοτόμων εργαλείων που θα στοχεύουν στην ανάπτυξη της προσπελασιμότητας ολόκληρης της τουριστικής περιοχής της νοτιοανατολικής Ευρώπης, καθώς και η δημιουργία ενός δικτύου πόλεων-τουριστικών προορισμών με πυρήνα αυτές που θα συμμετέχουν στο πρόγραμμα.
3) Η ανάπτυξη συνεργιών μεταξύ ευρωπαϊκών, εθνικών και τοπικών/περιφερειακών πολιτικών και χρηματοδοτικών μέσων που σχετίζονται με τον τουρισμό.
4) Η βελτίωση του τουριστικού προϊόντος, κυρίως μέσω της προβολής εναλλακτικών τουριστικών προορισμών και διαδρομών που γειτνιάζουν με τα σημαντικότερα τουριστικά θέλγητρα των κέντρων.
5) Η ευαισθητοποίηση όλων των εμπλεκομένων στην τουριστική βιομηχανία για την ολοκληρωμένη βιώσιμη ανάπτυξη και ιδιαίτερα για τις επιπτώσεις και τις ανάγκες που δημιουργούνται από την οικονομική κρίση.
Ο Δήμος Καβάλας διαθέτει, όπως προαναφέρθηκε, τον τρίτο μεγαλύτερο προϋπολογισμό (140.000€ περίπου) και έχει το συντονισμό ενός εκ των έξι πακέτων εργασίας, αυτού της Επικοινωνίας.

Σε μία πρώτη φάση θα ενεργοποιηθούν οι ενέργειες που συνδέονται με τις συμμετοχικές διαδικασίες λήψης αποφάσεων. Συγκεκριμένα, κάθε εταίρος θα προχωρήσει από την αρχή του έργου στη δημιουργία ενός «τοπικού Φόρουμ», το οποίο θα αποτελείται από τέσσερις ομάδες εργασίας (Ο.Ε.), ως εξής: Περιβάλλον, Κινητικότητα, Πολιτισμός και Κληρονομιά, Καινοτομία και Επαγγελματικές Δεξιότητες.
Σύμφωνα με την εγκριθείσα πρόταση, ο κάθε εταίρος απαιτείται, εφόσον πρώτα καθορίσει τους εμπλεκόμενους φορείς και προβεί στις απαραίτητες ενέργειες για την κινητοποίηση τους, να διοργανώσει τέσσερις συναντήσεις των Ο.Ε. Οι συναντήσεις αυτές απαιτείται να διεξάγονται ταυτόχρονα την ίδια ημέρα και στο τέλος μία συνθετική αναφορά για κάθε «τοπικό Φόρουμ». Τουλάχιστον ένας εκπρόσωπος του Δήμου και ένας εκπρόσωπος των Ομάδων Εργασίας, θα εκπροσωπήσουν την Καβάλα στο διακρατικό Φόρουμ, το οποίο θα αποτελεί και τον κύριο φορέα υλοποίησης βασικών δραστηριοτήτων του έργου, όπως η δικτύωση, η διαχείριση της γνώσης και η επιχειρηματική ανάπτυξη. Το διακρατικό Φόρουμ θα συναντηθεί δύο φορές το πρώτο εξάμηνο της υλοποίησης του έργου, στο οποίο θα συγκροτηθεί σε σώμα και στο δεύτερο εξάμηνο, στο οποίο θα κληθεί να εξετάσει και να εγκρίνει το Κοινό Σχέδιο Δράσης. Το διακρατικό Φόρουμ θα αποτελέσει, ακόμα, το κύριο όχημα των εταίρων για την ουσιαστική δικτύωση τους με το Δίκτυο EDEN (European Destinations of Excellence/ Ευρωπαϊκοί Προορισμοί Αριστείας), ενώ τα πρακτικά του θα αποτελέσουν το προσχέδιο των κειμένων πολιτικής που θα προωθηθούν στην Επιτροπή. Το πρόγραμμα θα υλοποιηθεί στο χρονικό διάστημα από 1-10-2012 έως 30-9-2014 και έχει συνολικό προϋπολογισμό 1.371.500€.
 Πηγήwww.k-tipos.gr
eXTReMe Tracker