Δημιουργός του η ζωγράφος Clara Fantini Ένα έργο για τις πανανθρώπινες αξίες κοσμεί το 2ο όροφο του Διοικητηρίου της Π.Ε. Καβάλας
27 Φεβρουαρίου, 2013
Ένα βραβευμένο εικαστικό έργο της Ιταλίδας ζωγράφου, Clara Fantini, με τον τίτλο: “Insieme” (Μαζί), κοσμεί εδώ και αρκετό καιρό την είσοδο του γραφείου του αντιπεριφερειάρχη Καβάλας, στο 2ο όροφο του Διοικητηρίου. Το έργο δώρισε η καλλιτέχνης στην Περιφερειακή Ενότητα Καβάλας, ως ένδειξη ευγνωμοσύνης και αναγνώρισης για τη στήριξη που της παρείχε η τοπική κοινωνία, από τα μέσα της δεκαετίας του ’80, όταν μετακόμισε στην Καβάλα, μαζί με τον Έλληνα σύζυγο της, από την Ιταλία. Για τη δωρεά του έργου τέχνης ο αντιπεριφερειάρχης Καβάλας, Αρχέλαος Γρανάς, έκανε χθες την ακόλουθη δήλωση: «Είναι ένα έργο με ειδική σημειολογική σημασία, που αναπαριστά τις πανανθρώπινες αξίες, αλλά πέρα από την καλλιτεχνική του αξία, θα ομορφύνει το δεύτερο όροφο του Διοικητηρίου. Ευχαριστούμε την κυρία Fantini για την προσφορά της, η οποία θα κοσμήσει το χώρο. Είμαστε ανοικτοί σε κάθε ανάλογη προσφορά των ντόπιων και μη καλλιτεχνών».
Ερωτηθείς, από τον «Κ.Τ.», με ποιο άλλο τρόπο μπορεί η Π.Ε. Καβάλας να βοηθήσει τον καλλιτεχνικό κόσμο της περιοχής, με σκοπό να προβάλλει τις δημιουργίες του, απάντησε: «Οι Δήμοι και ο Δήμος Καβάλας συγκεκριμένα, έχουν χώρους για τη φιλοξενία των έργων των καλλιτεχνών. Στην Καβάλα διαμορφώνεται η μεγάλη καπναποθήκη, προκειμένου να λειτουργήσει ως εκθεσιακός και μουσειακός χώρος». Όσον αφορά το αμφιθέατρο του Διοικητηρίου είπε: «Είχα κάνει μία συνάντηση με το Τεχνικό Επιμελητήριο και με τους πολιτιστικούς συλλόγους, στην οποία τους έθεσα τον προβληματισμό της διοίκησης, είτε να το κατεδαφίσουμε και να κατασκευάσουμε ένα καινούργιο κτίριο, σύμφωνα με την μελέτη της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης, είτε να το ανακαινίσουμε σε μεγάλο βαθμό. Όλοι συμφώνησαν, ότι θα ήταν καλύτερη η λύση μιας σοβαρής ανακαίνισης, διότι ο συγκεκριμένος χώρος είναι απαραίτητος για την πόλη. Παραγγείλαμε, λοιπόν, να γίνουν κάποιες τροποποιήσεις στην μελέτη και αναμένουμε την παράδοση της νέας μελέτης, ώστε να προχωρήσουμε στο έργο της ανακαίνισης».
Η ανθρώπινη πορεία προς το μέλλον γεμάτη με εμπόδια
Η καλλιτέχνης είπε, από την πλευρά της, τα παρακάτω: «Με το έργο αυτό συμμετείχα το 2011 στην έκθεση Biennale της Βενετίας, η οποία ήταν αφιερωμένη στους Ιταλούς καλλιτέχνες που ζούνε και εργάζονται εκτός Ιταλίας. Η έκθεση έγινε με αφορμή τη συμπλήρωση εκατόν πενήντα χρόνων από τη συνένωση της Ιταλίας σε ένα ενιαίο κράτος. Το έργο αυτό έχει ιδιαίτερη σημασία για μένα, γιατί μου χάρισε μία σημαντική διάκριση και γιατί έχει μία βαθιά έννοια. Απεικονίζει την ανθρώπινη πορεία προς το μέλλον. Οι σιδερένιες φιγούρες αντιπροσωπεύουν όλες τις φυλές των ανθρώπων, την ιστορία και τον πολιτισμό κάθε λαού και προχωρούν ενωμένες προς το μέλλον. Η πορεία αυτή είναι δύσκολη και γεμάτη εμπόδια, όπως συμβαίνει την περίοδο που διανύουμε. Γι’ αυτό και κρατούν, συμβολικά, ομπρέλες, με σκοπό να προστατεύουν τις ανθρώπινες αξίες, όπως είναι η αλληλεγγύη, η δικαιοσύνη, η αγάπη, η εντιμότητα κ.α. Θέλω να ευχαριστήσω τον κύριο Γρανά και όλες τις αρχές της Καβάλας για τη στήριξη που παρέχουν στο έργο μου. Θέλω να ευχαριστήσω, επίσης, την κοινωνία της πόλης, που με έχει «αγκαλιάσει» όλα αυτά τα χρόνια που ζω εδώ και με έχει κάνει να αισθάνομαι, αν και ξένη, Καβαλιώτισσα. Αυτό μου δίνει χαρά και ικανοποίηση. Είναι τιμή μου, που η Περιφερειακή Ενότητα δέχτηκε να προβάλλει το έργο μου, το οποίο χαρίζω σε όλους τους Καβαλιώτες».
Ποια είναι η Clara Fantini
Η Clara Fantini γεννήθηκε στη Γένοβα και έδειξε από τα πρώτα σχολικά χρόνια, στο Γυμνάσιο της Civitavecchia, μια ιδιαίτερη κλίση στη ζωγραφική και το σχέδιο. Στην περίοδο αυτή κέρδισε το πρώτο βραβείο σε διαγωνισμό ζωγραφικής. Τελειώνοντας το Γυμνάσιο μετακόμισε, με την οικογένειά της, στη Ρώμη, όπου γράφτηκε στο κρατικό Ινστιτούτο Τεχνών και παρακολούθησε μαθήματα των Achille Pace και Antonino Verduzzo. Η δραστήρια φύση και η δυναμικότητα του χαρακτήρα της ελκύεται από την έντονη πολιτιστική ζωή της Ρώμης, η οποία εκείνη την περίοδο, στη δεκαετία του ’70, κυριαρχείται από πρωτοποριακά (avant-garde) κινήματα. Παράλληλα, η νεαρή Clara ασχολήθηκε με τον αθλητισμό. Έδωσε εξετάσεις με επιτυχία στη Γυμναστική Ακαδημία. Τα επόμενα τρία χρόνια αναγκάστηκε να εγκαταλείψει τη ζωγραφική. Στη Ρώμη θα γνωρίσει τον Απόστολο Τσαρουχά, φοιτητή της Αρχιτεκτονικής. Το 1985, τελειώνοντας το πανεπιστήμιο, παντρεύτηκαν και μετακόμισαν στην Καβάλα. Στην αρχή, η ζωή της Clara στην Ελλάδα δεν ήταν καθόλου εύκολη. Η επαφή με μία νέα πραγματικότητα και με διαφορετικά δεδομένα, η εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας και η γέννηση των δύο κοριτσιών της, έκαναν τις υποχρεώσεις της να αυξάνονται διαρκώς, στερώντας της τη δυνατότητα ενασχόλησης με τη ζωγραφική.
Η αγάπη της για τη ζωγραφική, όμως, ξαναζωντάνεψε και με την πολύτιμη βοήθεια της οικογένειάς της, κατάφερε να ξεπεράσει όλες τις δυσκολίες. Ζωγραφίζει όταν βρει λίγο ελεύθερο χρόνο, αλλά κυρίως τη νύχτα. Χρησιμοποιεί λάδια, παστέλ, κάρβουνο για να καταλήξει οριστικά στα ακρυλικά χρώματα. Η Clara είναι διαρκώς απασχολημένη, τόσο στον οικογενειακό, όσο και στον καλλιτεχνικό τομέα. Έχει μία γνήσια διάθεση για δημιουργία και το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της, είναι να τολμά κυνηγώντας με επιμονή τις ιδέες της, αποφασισμένη να αναπληρώσει το χαμένο χρόνο. Η συνάντηση με Καβαλιώτες ζωγράφους θα αποβεί καθοριστική για την είσοδό της στην ελληνική καλλιτεχνική σκηνή, η οποία δεν θα αργήσει να αναγνωρίσει τις καλλιτεχνικές της αρετές. Πραγματοποίησε αρκετές ατομικές εκθέσεις και συμμετείχε σε μερικές ομαδικές, κερδίζοντας την αναγνώριση του κοινού και τα ευμενή σχόλια των κριτικών.
Πηγή: www.k-tipos.gr