Έτοιμοι τέσσερις σταθμοί για κοινόχρηστα ποδήλατα στην Καβάλα
18 Δεκεμβρίου, 2012
Τι είναι αυτές οι περίεργες κατασκευές που τοποθετήθηκαν τις προηγούμενες μέρες σε διάφορα κεντρικά σημεία όπως η πλατεία Καπνεργάτη, η κεντρική πλατεία, επί της Ερυθρού Σταυρού (είσοδος προς Αμφιθέατρο Διοικητηρίου) και είσοδος λιμανιού;
Αποτελούν την πρώτη φάση για υλοποίηση του προγράμματος «Αυτοματοποιημένο Σύστημα κοινόχρηστων ποδηλάτων Δήμου Καβάλας», το οποίο αποτελεί πρόταση που εγκρίθηκε και εντάχθηκε στο πλαίσιο του Μέτρου 2.1: «Υποστήριξη της βιώσιμης
κινητικότητας» του Άξονα προτεραιότητας 2: «Αναβάθμιση αστικών υποδομών», του χρηματοδοτικού προγράμματος «Αστική Αναζωογόνηση 2012-2015» από το Πράσινο Ταμείο του ΥΠΕΚΑ, προϋπολογισμού 187.426 ευρώ.
Πρόκειται για συμβατικά κι όχι ηλεκτρικά ποδήλατα -όπως εκτίμησαν ορισμένοι βλέποντας τις κατασκευές- και ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών Θόδωρος Μουριάδης σημειώνει ότι η τοποθέτησή τους στα συγκεκριμένα σημεία που αναφέραμε παραπάνω δεν είναι τυχαία. Βρίσκονται κοντά σε χώρους στάθμευσης αφού κύριος σκοπός είναι «να μπορούν οι κάτοικοι να αφήνουν τα αυτοκίνητά τους στο πάρκινγκ και παίρνοντας τα ποδήλατα να κάνουν τη δουλειά τους ή μια βόλτα».
Πως θα λειτουργούν; Οι ενδιαφερόμενοι θα εφοδιάζονται με μια κάρτα της οποίας το αντίτιμο δεν έχει αποφασιστεί ακόμη για ωριαία χρήση ενώ υπάρχουν σκέψεις και για έκδοση κάρτας πολλών διαδρομών, μηνιαία κλπ ώστε να δίνεται η δυνατότητα έκπτωσης για όσους επιθυμούν να κάνουν συνεχώς χρήση της υπηρεσίας αυτής.
Όσο για τα ηλεκτρικά ποδήλατα, μάλλον λόγω οικονομικής συγκυρίας και πενιχρών χρηματοδοτήσεων για το δήμο, θα παραμείνουν για αρκετό καιρό ακόμη ένας μακρινός στόχος. Πάντως, κάποια ήδη χρησιμοποιούνται από τη Δημοτική Αστυνομία δοκιμαστικά στο πλαίσιο εξεύρεσης τρόπων μείωσης των εξόδων καυσίμων για κίνηση υπαλλήλων τέτοιων υπηρεσιών από το δήμο.
Πάντως ο αντιδήμαρχος αναγνωρίζει ότι η χρήση ηλεκτρικών ποδηλάτων θα ήταν ό,τι το καλύτερο για την Καβάλα και την ιδιαίτερη γεωμορφολογία της: «το ηλεκτρικό ποδήλατο είναι εύχρηστο και ιδίως για περιοχές με στενά και ανηφόρες στην Καβάλα διότι η προσπάθεια που καταβάλει κάποιος είναι σα να ήταν σε ίσιο δρόμο. Έτσι και καύσιμα γλιτώνουμε και το κυκλοφοριακό μειώνουμε και κάνουμε και καλό στην υγεία μας. Είναι πολύ καλή λύση για την πόλη της Καβάλας όμως, ακόμη είναι λίγο ακριβά αφού κοστίζουν από 2.000 έως 3.000 ευρώ το ένα ανάλογα με την ποιότητα και σε αυτές τις εποχές είναι λίγο δύσκολο να τα προμηθευτούμε»…
Επί του παρόντος λοιπόν θα αρκεστούμε στα συμβατικά ποδήλατα και μακάρι το σύστημα να τύχει ανταπόκρισης από τους Καβαλιώτες. Από εκεί και μετά βλέπουμε… Σίγουρα -αν πρέπει να εξελιχθεί η υπηρεσία- θα δοθούν και οι δυνατότητες κάποια στιγμή!
Το πρόγραμμα «Αστική Αναζωογόνηση 2012 – 2015»
Το χρηματοδοτικό πρόγραμμα του Πράσινου Ταμείου «Αστική Αναζωογόνηση 2012-2015» έχει ως σκοπό τη χρηματοδότηση έργων και δράσεων εντός του αστικού χώρου τα οποία διέπονται από τις βασικές αρχές περιβαλλοντικού σχεδιασμού και αειφόρου ανάπτυξης και θα προάγουν τη λειτουργική και αισθητική αναβάθμιση των πόλεων, την περιβαλλοντική βελτίωση και το βιοκλιματικό σχεδιασμό.
Οι χρηματοδοτήσεις αφορούν σε έργα μητροπολιτικού χαρακτήρα μεγάλης κλίμακας, σε παρεμβάσεις για την αναδιοργάνωση πόλεων, μικρής ή μεσαίας κλίμακας, σε παρεμβάσεις για την αισθητική αναβάθμιση του αστικού τοπίου, τη βελτίωση της κινητικότητας των κατοίκων, τη διαμόρφωση κοινόχρηστων χώρων, την προστασία και ανάδειξη του φυσικού και δομημένου περιβάλλοντος των πόλεων, την αποκατάσταση υποβαθμισμένων περιοχών, καθώς επίσης και σε λοιπές δράσεις που αποσκοπούν στην προστασία, αναβάθμιση και περιβαλλοντικά, οικονομικά και κοινωνικά ισόρροπη και βιώσιμη ανάπτυξη των πόλεων.
Το πρόγραμμα εξειδικεύεται σε άξονες, μέτρα και δράσεις, ένα από τα οποία ήταν και αυτό της «Βιώσιμης κινητικότητας» στο οποίο εντάχθηκαν τα κοινόχρηστα ποδήλατα.
Πηγή: www.evdomi.gr