Ημερίδα εκπαιδευτικής ρομποτικής διοργάνωσε το Κέντρο Τεχνολογικής Έρευνας ΑΜΘ στο ΤΕΙ Καβάλας
24 Απριλίου, 2015
Tο Κέντρο Τεχνολογικής Έρευνας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Π.Ε. Καβάλας συνδιοργάνωσαν, την Τετάρτη 22-4-2015 και ώρα 17.00 στο αμφιθέατρο του Τ.Ε.Ι. Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, ημερίδα με θέμα: «Εκπαιδευτική Ρομποτική», προκειμένου να ενημερώσουν τόσο τους εκπαιδευτικούς, όσο και τους γονείς για το σημαντικό ρόλο που αυτή θα μπορούσε να παίξει στην εκπαίδευση των παιδιών τους.
Η εκπαιδευτική ρομποτική αποτελεί μία καινοτόμα μαθησιακή μεθοδολογία, η οποία συνδυάζει στοιχεία βασικών επιστημών (φυσική, μηχανολογία), νέων τεχνολογιών πληροφορικής (ανάπτυξη λογισμικού, τεχνητή νοημοσύνη) και μελέτης της ανθρώπινης συμπεριφοράς. Η εκπαιδευτική ρομποτική από παιδαγωγική πλευρά, εντάσσεται στο πλαίσιο του κατασκευαστικού εποικοδομισμού (constructionism).
Η ενασχόληση των μαθητών με τη ρομποτική, δημιουργεί δύο δραστηριότητες, μία κατασκευαστική και μία προγραμματιστική. Η τεχνητή κατασκευή δημιουργείται από τους μαθητές αξιοποιώντας ένα σύνολο δομικών υλικών όπως είναι τα Lego Mind Storms. Σε ένα φύλλο εργασίας καταγράφουν τη σκέψη τους με διάφορους τρόπους, όπως ελεύθερο κείμενο, ψευδοκώδικα, ή λογικό διάγραμμα. Μέσω του υπολογιστή προγραμματίζουν με οπτικό προγραμματισμό τη συμπεριφορά της ρομποτικής οντότητας. Η αντιμετώπιση της μάθησης ως ψυχαγωγίας με τη χρήση των ρομπότ LM, αποτελεί μία ευχάριστη δημιουργική μέθοδο διδασκαλίας για την εκμάθηση βασικών εννοιών προγραμματισμού.
Αντικείμενο της «εκπαιδευτικής ρομποτικής», αποτελεί η ανάπτυξη εφαρμογών στην προετοιμασία των παιδιών για τις νέες τεχνολογίες. Η εκπαιδευτική δυναμική της ρομποτικής, οδηγεί τους μαθητές στο να συνθέσουν μία μηχανική οντότητα (π.χ. ένα μοντέλο αυτοκινήτου) και να την κατευθύνουν με τη βοήθεια ενός απλού και εύχρηστου προγραμματιστικού περιβάλλοντος. Η σχεδίαση δραστηριοτήτων με ρομποτικές κατασκευές συνδέεται με την εκπλήρωση ενός έργου με στόχο την επίλυση ενός προβλήματος. Τα στάδια εργασίας, που θα γίνουν ως φάσεις μιας ενιαίας εργασίας, μπορούν να επαναλαμβάνονται με κυκλικό τρόπο, ή να επικαλύπτονται.
Η εισαγωγή της ρομποτικής στο «ψηφιακό σχολείο» υποστηρίζεται από τις πιο σύγχρονες θεωρίες μάθησης σύμφωνα με τις οποίες, η δημιουργία της νέας γνώσης είναι περισσότερο αποτελεσματική όταν οι μαθητές εμπλέκονται στην κατασκευή προϊόντων που έχουν προσωπικό νόημα για τους ίδιους. Μέσα από τις δραστηριότητες, που θα αναπτυχθούν στα σχολεία, τα παιδιά θα έχουν ευκαιρίες να εκφραστούν μέσω της προσωπικής ανακάλυψης και δημιουργίας, να καθοδηγήσουν τα ίδια το σχεδιασμό των κατασκευών τους, να δοκιμάσουν τα δικά τους ρομποτικά μοντέλα και να μοιραστούν τις ιδέες τους σε ένα συνεργατικό περιβάλλον μάθησης.
Πηγή: www.kavalapress.gr