«Ο επιθεωρητής» του Ν. Γκόγκολ απόψε στο φρούριο της Καβάλας Διαχρονική σάτιρα, για τη διαχρονική διαφθορά της εξουσίας
31 Ιουλίου, 2013
Η παράσταση που θα παρακολουθήσει απόψε στο φρούριο της πόλης το κοινό της Καβάλας, «Ο επιθεωρητής» του Νικολάι Γκόγκολ, έχει τα στοιχεία εκείνα που εγγυώνται την επιτυχία της. Μία διασκεδαστική ιστορία, έμπειρο σκηνοθέτη και καλούς ηθοποιούς.
Η παράσταση που θα παρακολουθήσει απόψε στο φρούριο της πόλης το κοινό της Καβάλας, «Ο επιθεωρητής» του Νικολάι Γκόγκολ, έχει τα στοιχεία εκείνα που εγγυώνται την επιτυχία της. Μία διασκεδαστική ιστορία, έμπειρο σκηνοθέτη και καλούς ηθοποιούς. Ορισμένοι από τους ηθοποιούς αυτούς, δήλωσαν στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου στο Δημαρχείο Καβάλας, ότι ο στόχος τους, δεν είναι μόνο να διασκεδάσουν τους θεατές, αλλά και να δείξουν τη διαχρονικότητα του συγκεκριμένου έργου.
«Η παράσταση παίχτηκε στην Αθήνα με μεγάλη επιτυχία. Είναι ένα καλλιτεχνικό γεγονός, ένα σπουδαίο έργο, από έναν σπουδαίο σκηνοθέτη, τον Σπύρο Ευαγγελάτο, με πολύ καλούς ηθοποιούς. Θέλω να αναφερθώ ιδιαίτερα στον Γιώργο Αρμένη, με τον οποίο μεγαλώσαμε θεατρικά και με συνδέει μία πολύ καλή φιλία», είπε ο Θοδωρής Γκόνης, καλλιτεχνικός διευθυντής του Δημοτικού Περιφερειακού Θεάτρου (ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ.) Καβάλας και καλλιτεχνικός σύμβουλος του φεστιβάλ Φιλίππων-Θάσου, καλωσορίζοντας τους ηθοποιούς.
Στο ρόλο του «επιθεωρητή» ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης, ο οποίος δοκιμάζει τις υποκριτικές του δυνατότητες στην κωμωδία. «Το έργο είναι μία κωμωδία, πολύ αστεία όπως έχει αποδειχτεί από τον περασμένο Μάρτιο που παίχτηκε στην Αθήνα και στην περιοδεία που κάνουμε στην περιφέρεια», είπε και πρόσθεσε: «Από τη μία πλευρά διασκεδάζει τον θεατή και από την άλλη, «λέει» κάτι παρηγορητικό για μας τους Έλληνες σήμερα. Μιλώντας για τη διαφθορά των κρατικών λειτουργών σε μία επαρχιακή πόλη της τσαρικής Ρωσίας, δείχνει ότι το φαινόμενο αυτό δεν προέκυψε στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια, αλλά είναι ελάττωμα της ανθρώπινης φυλής από παλιά.
Ο «Επιθεωρητής», λοιπόν, είναι ένα έργο πάντα επίκαιρο. Κάθε έργο που αναφέρεται στην εξουσία και στο πως αυτή διαφθείρει, είτε με δραματικό, είτε με διασκεδαστικό τρόπο, είναι διαχρονικό. Διασκεδάζουμε κι εμείς που συμμετέχουμε στην παράσταση και αισθανόμαστε μία καλή ομάδα, με προεξάρχοντα τον Γιώργο Αρμένη, τον οποίο θέλω να ευχαριστήσω για την επαγγελματική σχέση που έχουμε εδώ και πολλά χρόνια».
Κι αν ο Κ. Μαρκουλάκης εκπροσωπεί την ανερχόμενη και πολλά υποσχόμενη γενιά Ελλήνων ηθοποιών, ο Γιώργος Αρμένης είναι η «ζωντανή ιστορία» του ελληνικού θεάτρου. «Θέλω να ευχαριστήσω, καταρχάς, τον Θοδωρή Γκόνη. Πιστεύω ότι έχει αναβαθμίσει πολύ το φεστιβάλ Φιλίππων-Θάσου με τον ερχομό του στην Καβάλα. Θα είναι η πρώτη φορά που θα παίξω στο φρούριο της πόλης και θέλω, πραγματικά, να το δω. Ευχαριστώ τον Κωνσταντίνο (σ.σ. Μαρκουλάκη) για τα καλά του λόγια.
Είναι σε μία ωραία ηλικία για έναν ηθοποιό να ερμηνεύσει μεγάλους ρόλους. Είναι άξιος καλλιτέχνης πάνω στη σκηνή και «μαέστρος» στην κωμωδία. Όσον αφορά την παράσταση, είναι πολύ δροσερή, όμορφα σκηνοθετημένη από τον Σπύρο Ευαγγελάτο και με μία πλειάδα καλών ηθοποιών. Πιστεύω ότι θα διασκεδάσουν όσοι την παρακολουθήσουν. Περιμένουμε το κοινό της Καβάλας, γιατί θέλω να δω το φρούριο γεμάτο», ανέφερε.
Στη συνέντευξη Τύπου έδωσαν το «παρών» κι άλλοι ηθοποιοί, όπως ο Θόδωρος Κατσαφάδος, ο οποίος είπε τα εξής: «Αισθάνομαι ευτυχής που βρίσκομαι στην Καβάλα για πολλοστή φορά. Η πρώτη ήταν το 1980, όταν ήρθα με τον Μάνο Κατράκη κι από τότε έρχομαι σχεδόν κάθε καλοκαίρι συμμετέχοντας σε τραγωδίες, ή σε έργα του Αριστοφάνη.
Έχω ζήσει, πραγματικά, πολύ όμορφες στιγμές. Το κοινό είναι εκπαιδευμένο και αγαπάει το θέατρο. Ελπίζω να του αρέσει η παράστασή μας, που είναι η ίδια με αυτή που παρακολούθησε το κοινό στην Αθήνα, στο θέατρο Ακροπόλ. Θεωρώ ότι αυτές οι παραστάσεις πρέπει να παρουσιάζονται στην περιφέρεια, γιατί έτσι θα σταματήσουν το δρόμο σε κάποιες άλλες ευκαιριακές καταστάσεις».
Νομίζουμε, όμως, ότι αξίζει να αναφέρουμε αυτό που είπε ο ίδιος ο Ν. Γκόγκολ για το έργο που έγραψε: «Πάνω απ’ όλα προσέξτε να μην πέσετε στην παγίδα της καρικατούρας. Τίποτα δεν πρέπει να είναι υπερβολικό, ή κοινότοπο, ούτε καν οι μικρότεροι ρόλοι. Αντιθέτως, ο ηθοποιός θα πρέπει να προσπαθήσει ιδιαιτέρως να είναι πιο συγκρατημένος, λιγότερο προσποιητός και πιο σεμνός, απ’ ότι ο χαρακτήρας που υποδύεται.
Όσο λιγότερο ο ηθοποιός έχει στο νου του να είναι αστείος, ή να κάνει τους θεατές να γελάσουν, τόσο πιο εύκολα τα κωμικά στοιχεία του ρόλου του θα περάσουν στο κοινό». Απομένει, λοιπόν, αν οι ηθοποιοί του θιάσου του θεατρικού οργανισμού «Ακροπόλ», θα ακολουθήσουν τη συμβουλή του συγγραφέα επί σκηνής.
«Θέλαμε να έχουμε και παραστάσεις και εντός της Καβάλας»
Ερωτηθείς, από τον «Κ.Τ.», ο Θ. Γκόνης για την πυκνότητα των παραστάσεων του φεστιβάλ και την οικονομική αδυναμία του κοινού να τις παρακολουθήσει όλες, δήλωσε ότι έως τώρα ο αριθμός των θεατών είναι πολύ ικανοποιητικός, με ελάχιστες εξαιρέσεις. «Θέλαμε να έχουμε και παραστάσεις και εντός της Καβάλας, διότι υπήρχε η «γκρίνια» ότι κάποιοι άνθρωποι δεν μπορούν να πάνε στους Φιλίππους.
Έτσι, προνοήσαμε να έχουμε παραστάσεις και στο φρούριο. Σημαντικές παραστάσεις και όχι «αρπαχτές». Γιατί στο φρούριο, κατά καιρούς, πέρασαν και «αρπαχτές». Το φεστιβάλ Φιλίππων-Θάσου έχει άλλη ιδεολογία. Δηλαδή, παίρνει θέση σε μερικά πράγματα. Αν ήμουν θεατής θα επέλεγα κάποιες παραστάσεις. Δεν είναι δυνατόν να τις δω όλες. Από το φετινό πρόγραμμα, για παράδειγμα, θα έβλεπα τις μισές. Γενικά είμαι ευχαριστημένος από την ανταπόκριση του κόσμου».
«Το φεστιβάλ Φιλίππων-Θάσου είναι από τα λίγα φεστιβάλ στην Ελλάδα, που δικαιολογεί τον χαρακτηρισμό αυτό. Έχεις ενδιαφέρουσες παραστάσεις, που είναι ενός καλού επιπέδου. Σε άλλα «φεστιβάλ» δεν υπάρχει μία αισθητική και μία ταυτότητα. Γι’ αυτό πρέπει να το τιμούμε», πρόσθεσε ο Κ. Μαρκουλάκης.
Πηγή: www.k-tipos.gr