Στο πλαίσιο του 14ου Διεθνούς Φεστιβάλ «Γιάννη Α. Παπαϊωάννου» Συναυλία Μουσικής Δωματίου σήμερα στον Όσκαρ
12 Ιουλίου, 2013
Σήμερα ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 12 Ιουλίου, στις 9 το βράδυ, στο κλιματιζόμενο κινηματοθέατρο ΟΣΚΑΡ, συνεχίζονται οι εκδηλώσεις του 14ου Διεθνούς Φεστιβάλ «Γιάννη Α. Παπαϊωάννου», με μία Συναυλία Μουσικής Δωματίου.
Σήμερα ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 12 Ιουλίου, στις 9 το βράδυ, στο κλιματιζόμενο κινηματοθέατρο ΟΣΚΑΡ, συνεχίζονται οι εκδηλώσεις του 14ου Διεθνούς Φεστιβάλ «Γιάννη Α. Παπαϊωάννου», με μία Συναυλία Μουσικής Δωματίου.
Συγκεκριμένα, οι Γιάννης Μαυρίδης (βιολί) και Δημήτρης Δημακόπουλος (κιθάρα) θα παρουσιάσουν ένα πολύ πλούσιο πρόγραμμα για αυτόν τον ασυνήθιστο συνδυασμό οργάνων, το οποίον όμως έχουν τιμήσει με τη μουσική τους διάσημοι μουσουργοί. Η συναυλία θα ξεκινήσει με την πανέμορφη και αισθαντική Romance του Ιταλού δεξιοτέχνη του βιολιού και κιθαρίστα, Niccolò Paganini (Νικολό Παγκανίνι). Ακολουθούν τρία σύντομα έργα του Γάλλου συνθέτη Jacques IBERT (Ζακ Ιμπέρ): Entr’acte, Parabole I, Parabole II.
Στη συνέχεια θα ακούσουμε τρείς συνθέσεις Ελλήνων μουσουργών: Diary of Three days του Γεράσιμου Πυλαρινού, Σονατίνα του Γιάννη Α. Παπαϊωάννου και Τρεις Μινιατούρες του Ανδρέα Βουτσινά. Η Σονατίνα του Παπαϊωάννου περιλαμβάνεται στο πρώτο CD των δύο καλλιτεχνών μας και είναι είναι ένα από τα ωραιότερα έργα του. Τα υπόλοιπα δύο παίζονται σε Α΄ εκτέλεση και έχουν αφιερωθεί στο ντούο.
Η βραδιά θα κλείσει με τρία πολύ ευχάριστα κομμάτια, σε ρομαντικό και χορευτικό ύφος. Το Valsa-chôro, ένα βάλς για κιθάρα του σπουδαίου Βραζιλιάνου συνθέτη Heitor VILLA-LOBOS (Εϊτόρ Βίλα-Λόμπος), το μαγευτικό και δεξιοτεχνικό Recitativο & Scherzo-Caprice για σόλο βιολί του κορυφαίου Αυστρο-Αμερικανού βιρτουόζου βιολονίστα Fritz KREISLER (Φριτς Κράισλερ), και τέλος την περίφημη Ιστορία του Τανγκό – L’histoire du Tango – του Αργεντινού Astor PIAZZOLLA. Εδώ ο Άστορ Πιατσόλα παρουσιάζει την ιστορία και την εξέλιξη του δημοφιλούς χορού στη διάρκεια ενός αιώνα ζωής, μέσα από υπέροχες μελωδίες. Όλη η χάρη και η κομψότητα, η ζωντάνια και η ενέργεια του χορού, αλλά και η νοσταλγική μελαγχολία του περνούν από μπροστά μας, σε αυτό το πασίγνωστο έργο.
Είσοδος ελεύθερη – μην το χάσετε!
Ο κιθαρίστας Δημήτρης Δημακόπουλος γεννήθηκε στην Πάτρα. Σπούδασε στο Εθνικό Ωδείο Αθηνών με τον Ευάγγελο Ασημακόπουλο και αποφοίτησε με τον ανώτατο τιμητικό τίτλο: «Άριστα παμψηφεί, Α΄ Βραβείο και Αριστείο Εξαιρετικής Επίδοσης». Το 1993 συνέχισε τις σπουδές του στη Βασιλική Ακαδημία του Λονδίνου, με υποτροφίες της ίδιας της Ακαδημίας και των Ιδρυμάτων Κωστόπουλου, Βουδούρη και Ωνάση. Εκεί μελέτησε με τους Timothy Walker, Julian Bream και John Williams, και αποφοίτησε με το “Diploma of Advanced Studies with Merit” και το “L.R.A.M. Teaching Diploma”. Ολοκλήρωσε τις σπουδές του στη Hochschule für Musik του Aachen (Γερμανία) με τον Thomas Müller Pering.
Έχει βραβευτεί σε πανελλήνιους και διεθνείς διαγωνισμούς («Φ. Nάκας», «Ο Φίλων», “Alec Templeton” Scholarship, Citta di Allesandria, “Julian Bream” Prize), έχει προσκληθεί σε διεθνή φεστιβάλ (International Guitar Congress Festival of Corfu, M. C. Tedesco Festival, Katia Popova International Festival, Deal Summer Festival, Israel International Guitar Festival, Park Lane Group) και έχει διδάξει σε διεθνή σεμινάρια (Ελλάδα, Τσεχία, Γερμανία). Εκτός από σόλο εμφανίσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό (Ιταλία, Αγγλία, Γαλλία, Ολλανδία, Τσεχία, Γερμανία, Βουλγαρία, Ισραήλ), έχει επίσης συμπράξει ως σολίστ με διάφορες ορχήστρες (Ορχήστρα Νυκτών Εγχόρδων του Δήμου Πατρών, Ορχήστρα Πατρών, London Soloists Chamber Orchestra, Royal Academy of Music Symphony Orchestra, Orchestra de Conservatorio de Valencia). Για τις ηχογραφήσεις του στο ραδιόφωνο και την τηλεόραση (Ελλάδα, Βουλγαρία, Κουβέιτ), καθώς και για τα δύο του CD, έχει λάβει εγκωμιαστικές κριτικές και σχόλια από διεθνή έντυπα και σημαίνουσες προσωπικότητες της μουσικής.
“Μία λαμπρή και ελεγχόμενη εκτέλεση . . . μία πολύ δραματική προσέγγιση που βοήθησε τη μουσική στη πορεία της.” (Julian Bream )
“. . . απελευθέρωσε μία προσεκτική παλέτα ηχοχρωμάτων.” (The London Times)
“Όπως όλοι στο ακροατήριο, θα θυμάμαι αυτήν τη συναυλία για πάρα πολύ καιρό.” (Peter Rueffer, Classical Guitar Magazine, Αύγουστος 1995)
“. . . επέδειξε φινέτσα, μουσική ωριμότητα και τεχνική αρτιότητα.” (Classical Guitar Magazine, Ιούλιος 1997)
Ο Δημήτρης Δημακόπουλος διετέλεσε επί μία δεκαετία και πλέον καθηγητής στο Δημοτικό Ωδείο Πατρών. Σήμερα συνεργάζεται με Ωδεία και Μουσικές Σχολές, δίνοντας σεμιναριακού τύπου μαθήματα.
Ο βιολονίστας Γιάννης Μαυρίδης γεννήθηκε το 1957 στην πόλη Αλματί του Καζαχστάν, από οικογένεια μουσικών ελληνικής καταγωγής. Η ενασχόλησή του με το βιολί άρχισε σε ηλικία πέντε ετών υπό την καθοδήγηση του πατέρα του. Φοίτησε στο Ειδικό Κρατικό Μουσικό Σχολείο και ακολούθως στο Κρατικό Ωδείο του Καζαχστάν με τον V. Hess. Έπειτα από διαγωνισμό απέκτησε το δικαίωμα να συνεχίσει τις σπουδές του στο Κρατικό Ωδείο «Τσαϊκόφσκυ» της Μόσχας, όπου καθηγητής του υπήρξε ο μέγας δάσκαλος του βιολιού Boris Belenky.
Μετά το τέλος των μεταπτυχιακών σπουδών του στη Μόσχα, το 1983 έγινε ο εξάρχων της Κρατικής Συμφωνικής Ορχήστρας του Καζαχστάν και παρέμεινε σε αυτήν τη θέση έξι χρόνια. Το 1989 δημιούργησε κουαρτέτο εγχόρδων, στο οποίο έπαιζε το πρώτο βιολί. Έναν χρόνο αργότερα το κουαρτέτο του ανακηρύχθηκε Κρατικό Κουαρτέτο Εγχόρδων του Καζαχστάν. Ακολούθησαν εμφανίσεις σε πολλές πόλεις της πρώην ΕΣΣΔ και στο εξωτερικό (Γερμανία, Ιταλία, Βουλγαρία, Τουρκία).
Ως σολίστ έχει συμπράξει με πολλές ορχήστρες της πρώην ΕΣΣΔ: την Κρατική Συμφωνική Ορχήστρα του Γκόρκι (τώρα Νίζνι Νόβγκοροντ) υπό την διεύθυνση του Israel Gousman, την Κρατική Ορχήστρα του Καζαχστάν, την Κρατική Ορχήστρα της Αμπχαζίας κ.ά. Το 1990, κατά τη διάρκεια του Φεστιβάλ Τεχνών των Ελλήνων της Σοβιετικής Ένωσης που πραγματοποιήθηκε στη Μόσχα, εμφανίστηκε με την Κρατική Ορχήστρα Κινηματογραφίας της Μόσχας υπό τη διεύθυνση του ελληνικής καταγωγής σπουδαίου μαέστρου Οδυσσέα Δημητριάδη, εκτελώντας με μεγάλη επιτυχία το Κοντσέρτο για Βιολί του Τσαϊκόφσκυ.
Έκανε πολλές ηχογραφήσεις για το Σοβιετικό Ραδιόφωνο και την Τηλεόραση, και ηχογράφησε δύο δίσκους LP: το Κοντσέρτο για βιολί και ορχήστρα της Καζαχστανής συνθέτριας S. Kibirova (με την Κρατική Ορχήστρα του Καζαχστάν), και το Κουαρτέτο αρ. 3 του V. Novikov (με το Κρατικό Κουαρτέτο του Καζαχστάν). Από το 1991 ζει στην Πάτρα, όπου εργάζεται ως εξάρχων της «Ορχήστρας Πατρών» και υπεύθυνος τμήματος εγχόρδων του Δημοτικού Ωδείου Πατρών.
Έχει εμφανιστεί ως σολίστ με την Κρατική ορχήστρα Αθηνών (με τους Α. Πυλαρινό και Λ. Καρυτινό), με την «Καμεράτα» στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών υπό την διεύθυνση του Α. Μυράτ (πρώτη εκτέλεση του έργου του Κ. Σφέτσα «Η Μουσική του μεσονυχτίου», και με το έργο του Θ. Αντωνίου «Cadenza for Leonidas»), και με την Φιλαρμονική του Ιασίου (Ρουμανία) υπό τη διεύθυνση του A. Lascae. Στην Ελλάδα έχει ηχογραφήσει δύο CD: «Τέσσερις Εποχές» του Α. Βιβάλντι (με την Ορχήστρα Πατρών) και «Έργα για Βιολί και Κιθάρα» (με τον Δ. Δημακόπουλο).
Έχει συνεργαστεί ως σολίστ επίσης με τους μαέστρους S. Sondeckis, A. Stajic, E. Townell, A. Bouribayev, G. Mais, V. Schmidt-Gertenbach, R. Salavatov, R. Canetti και Γ. Πέτρου, ενώ έχει δώσει πολλά ρεσιτάλ βιολιού και μουσικής δωματίου.
Τα τελευταία χρόνια ασχολείται με τη διδασκαλία, διευθύνει την Ορχήστρα Δωματίου του Δημοτικού Ωδείου Πατρών, συνεχίζει τις σόλο εμφανίσεις και συνεργάζεται με την Καμεράτα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών σε όργανα εποχής, υπό τη διεύθυνση του Γ. Πέτρου.
Ο Πρόεδρος του Δ.Ω.Κ.
Κωνσταντίνος Πεφάνης
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δ.Ω.Κ.
Γεώργιος-Ιούλιος Παπαδόπουλος
Πηγή: www.k-tipos.gr